Amaç:
Bu çalışmanın amacı Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesindeki öğrencilerin diş hekimliği hakkındaki düşüncelerini, kariyer
tercihlerini etkileyen faktörleri ve bu konudaki motivasyonları arttırıcı
yöntemleri ortaya koymak amacıyla Protetik Diş Tedavisi anabilim dalında
uzmanlaşma konusundaki görüşlerini belirlemektir.
Gereç
ve Yöntem:
Atatürk Üniversitesi Diş hekimliği Fakültesinde eğitim görmekte olan
öğrencilere uygulanmak üzere 10 soruluk bir anket hazırlandı. Bu anket 105, 4.
Sınıf öğrencisi ve 110, 5. Sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 215 öğrenciye
uygulandı. Veriler
Ki-kare
testi istatistiksel olarak analiz edildi.
Bulgular: 2016-2017
yılında eğitim görmekte olan 4. Sınıf ve 5. Sınıf öğrencilerinden 215’i bu
ankete katılmıştır. 215 katılımcıdan 110’u bayan, 105’i erkektir. Ayrıca
katılımcıların 105’i 4. Sınıf öğrencisi 110’u 5. Sınıf öğrencisidir. Ankete
katılanların %75,3 Protetik Diş Tedavisi bölümü ilk olarak preklinik döneminde
tanıdığını belirtti. Katılımcıların %60,5’lik kısmı ise Protetik Diş Tedavisi
bölümünü tanıtıcı dönemde en cok klinik deneyimlerden etkilendiğini bildirdi.
Ayrıca öğrenciler Protetik Diş Tedavisi bölümüne gelecekte duyulacak ihtiyaç
konusunda %30,2 çoğunlukla olumlu görüş bildirdi.
Sonuç:
Çalışma
sonuçlarımıza göre öğrencilerin diş hekimliği ile ilgili ilk algılarının ilk
olarak preklinik dönemlerinde oluşmaya başladığı ve yaşadıkları klinik
deneyimler, öğretim üyelerinin etkisi gibi faktörlerin kariyer seçimlerinde
etkili olduğu belirlenmiştir.
Anahtar
Kelimeler: Prostodonti,
Protetik Diş Tedavisi, Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı
AN EVALUATION
OF DENTAL STUDENTS’ MOTIVATIONS TO SPECIALIZE IN PROSTHODONTICS
ABSTRACT
Aim: The aim of this study is to
determine the opinions of the students at Faculty of
Dentistry about dentistry, the factors affecting their career choices,
and the views regarding specializing in prosthodontics to provide ways to
increase their motivation in this area.
Materials
and Methods: A
10-question survey was prepared and given to the students at Atatürk University
Faculty of Dentistry. 105 fourth and 110 fifth grade students participated in
the survey. The answers were statistically analyzed with Chi Square test.
Results:
215
of the fourth and fifth grade students who were studying in 2016-2017 academic
year participated in this survey. 110 of them were female and 105 of them were
male. 105 of the participants were fourth grade students and 110 of them were
5th grade students. 75.3% of the respondents stated that they were first
exposed to Prosthodontics in the preclinical period. 60.5% of the participants
reported that they were most affected by the clinical experiences during the
introduction period of Prosthodontics. In addition, students report a positive
opinion of 30.2% about the future need for the Prosthodontics.
Conclusion: According to
our study results, the first perceptions of students about dentistry started to
occur in their preclinical period; their clinical experiences and the influence
of the faculty members have been found to be effective in their career choices.
Keywords:
Prosthodontics department, Prosthodontist, The Specialization
Exam in Dentistry
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 29 Issue: 4 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.