Bu çalışmanın amacı yenilenen ortaöğretim tarih programlarını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımıyla ve olgubilim deseninde yürütülmüştür. Yarı yapılandırılmış soru formlarıyla Kars İli’nde görev yapan sekiz tarih öğretmenlerinin görüşleri alınmıştır. Bu görüşler içerik analiz ile değerlendirilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmenler yeni tarih programının olumlu özelliklerini sadelik getirmesi, tarihsel düşünme becerilerini vurgulaması ve Osmanlı tarihine daha fazla zaman ayırması olarak değerlendirmişlerdir. Programın olumsuz yönleri ise uygulamada karmaşa yaşanması, tematik olmasıdır. Öğretmenler programın daha ulusal bir yapıda olduğunu ve tarihsel düşünme becerilerinine vurgu yaptığını dile getirmişlerdir. Öğretmenler ayrıca programın daha yeni olduğunu ancak tüm sınıflarda uygulandıktan sonra sağlıklı değerlendirme yapabileceklerini vurgulamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2020 |
Submission Date | October 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 64 |