Öğretmen adaylarının kendilerini ifade etme, tarihi, kültürel ve yazınsal
perspektifler arasında bağ kurma, kültürel ve kültürler arası ortak noktaları
keşfetmeleri, sanatsal ürünlere çok yönlü bakabilmeleri, bilişsel süreçler kadar
duygusal becerilerinin öğretimini de gerektirmektedir. Bu çalışmada; öğretmen
adaylarının görsel, plastik, dilsel, sözsel ve sessel, devinişsel alanlardaki
yeteneklerini geliştirmelerinde duygusal zekanın işlevleri dile getirilerek
onların yaratıcılıklarını eyleme dönüştürmelerinde duygusal becerilerini
geliştirmelerinin önemi üzerinde durulmuştur.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 21 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.