BibTex RIS Cite

DUYGUSAL ZEKANIN SANAT EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YETİŞTİRİLMESİNDEKİ İŞLEVLERİ

Year 2008, Issue: 21, 81 - 85, 01.03.2010

Abstract

Öğretmen adaylarının kendilerini ifade etme, tarihi, kültürel ve yazınsal
perspektifler arasında bağ kurma, kültürel ve kültürler arası ortak noktaları
keşfetmeleri, sanatsal ürünlere çok yönlü bakabilmeleri, bilişsel süreçler kadar
duygusal becerilerinin öğretimini de gerektirmektedir. Bu çalışmada; öğretmen
adaylarının görsel, plastik, dilsel, sözsel ve sessel, devinişsel alanlardaki
yeteneklerini geliştirmelerinde duygusal zekanın işlevleri dile getirilerek
onların yaratıcılıklarını eyleme dönüştürmelerinde duygusal becerilerini
geliştirmelerinin önemi üzerinde durulmuştur.

References

  • Akkoyunlu, Füsun , Transsaksiyonel Analiz. Nobel Yayınları ,Ankara , 1997.
  • Armstrong, Thomas, Multiple İntelligences in the clasroom, P.2-3. ISBN. 087120-230-1 Printool in the USA , 1997.
  • Baltaş Z.A. Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, 1992
  • Goleman, Daniel. Duygusal Zeka neden 10'dan daha Önemlidir? Varlık/Bilim, 2001.
  • Hurtwitz A, Day M. Children and their art; Mcthots for the elemantary school ( 5 th edition ) New York , Harcourt; Braue Jovanord (1991 )
Year 2008, Issue: 21, 81 - 85, 01.03.2010

Abstract

References

  • Akkoyunlu, Füsun , Transsaksiyonel Analiz. Nobel Yayınları ,Ankara , 1997.
  • Armstrong, Thomas, Multiple İntelligences in the clasroom, P.2-3. ISBN. 087120-230-1 Printool in the USA , 1997.
  • Baltaş Z.A. Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, 1992
  • Goleman, Daniel. Duygusal Zeka neden 10'dan daha Önemlidir? Varlık/Bilim, 2001.
  • Hurtwitz A, Day M. Children and their art; Mcthots for the elemantary school ( 5 th edition ) New York , Harcourt; Braue Jovanord (1991 )
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

Necmettin Karabulut This is me

Publication Date March 1, 2010
Submission Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2008 Issue: 21

Cite

APA Karabulut, N. (2010). DUYGUSAL ZEKANIN SANAT EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YETİŞTİRİLMESİNDEKİ İŞLEVLERİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(21), 81-85.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.