Müzik eğitiminde psiko-motor davranışların kazandırılması sürecinin
değerlendirilmesi üzerindeki çalışmaların sınırlı olması ve ölçme araçlarının
kullanılmaması nedeni ile objektif ölçmelerin yapılamadığı, dolayısı ile
değerlendirmelerin verimli olmadığı görülmektedir. Objektif ölçmelerin
yapılamaması nedeniyle, öğrenci performanslarının aynı ölçüde değerlendirmelere
yansımadığı gözlenmektedir.
Araştırma, çalgı eğitiminde kazandırılması gereken davranışlar ve bu davranışların
ölçüt alındığı ölçek formu ve bu formun uygulanabilirliği üzerinde odaklaşacaktır.
Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır.
Araştırma;
1.Çalgı eğitiminde değerlendirme yapan kişilere önerilebilecek “performans
değerlendirme formuna”(PDF),
2. Önerilen formun(PDF) gerçek ölçme durumlarında daha nitelikli olarak
kullanılabilmesi ile ilgili önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 20 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.