BibTex RIS Cite

EJDERHA DESENLİ AZERBAYCAN HALILARI

Year 2005, Issue: 15, 101 - 122, 04.03.2010

References

  • A.Aytaç, "Kültürel bir yaklaşımla Konya Dokumalarında Ejder Yanışı", Türkeli, Kasım 2004, S. 108, s. 84-88.
  • A.Kaziyev, Khudojestvennoye oformleniye azerhaydjanskoy rukopisnoy knigi Xii/XVii vekov, Moskva, 1977.
  • A.U. Pope, "The Myth of the Armenian Dragon Carpets", Jahrhuch der asiatisehen Kunsl [i, Leipzig, 1925.
  • B.Deniz, "Anadolu Türk Dokumalannda FJder Motifı", Türk Soylu Halkların Halı, Kilim ve Cicim Sanatı lJ/lIslamrasl Bilgi Söleni Bildirileri, (1996;Kayseri), Ankara, AYK Atatürk Kültür Merkezi, 998, s. 87-108.
  • B.Karamağarall, "Ejder ve Lotus Motifinin Halı Seeeadelerdeki ikonografısi", Arış, sayı 4, Nisan 1998, s. 32-39.
  • Ch.G. Ellis, Early Caucasian Rugs, Washington, 1976.
  • F. Sarre &H. Trenkwald, (Jriental Carpet Designs In Full Color, New York, 1979.
  • F.R. Martin, A lIistory ofOriental Carpets hefiJre i ~OO, London, 1908.
  • F.S. Golitsin, Kuslarnoye dela v Rassii, tom, Sı. Peterburg, 1904, i ç.
  • Huntfor Paradise: Court Arts ofSafavid İran 1501-1576, (Ed. by J. Thompson & Sh.R. Canby), Milano, 2003.
  • LA. Birol, ç. D~rman, Türk Tezyini Sanatlarmda Mot[fler, İstanbul, 1995.
  • J. Bailey, "Enduring Delight", Hali, 15.132, p. 121.
  • K. Aliyeva, Tebrizskaya kovrovaya şkola XVI-XVJJ VV., Baku, 1998.
  • K. Erdmann, Seven Handred Years ofOriental Carpets, London, 1970.
  • L. Kerimov, Azerbayqianskiy kovyor, II t., Baku, 1983.
  • L. Kerimov, Azerbaydjanskiy kovyor, III t., Baku, 1983.
  • L. Kerimov, K. Alieva. "o proiskhojdenii drakonovıh kovrov, ili kovrov tipa "Hatai"", j~kusstvo vostoçmh kovrov, Baku, 1988, s. 65-172.
  • M. Adji, Yevropa, tyurki, velikaya step, Moskva, 1998.
  • M. Seidov, "O mifologicheskih istokah drakonovıh motivov v azerbaydjanskih kovrah", İskusstvo vostoçnıh kovrov, Baku, 1988, s. 213-220.
  • M.H. Beattie, Carpets ofCentral Persia, Sheffıeld, 1976.
  • M.L. Eiland Jr., "Rethinking Kerman", Hali, Is. 00, pp. 98-103.
  • P.RJ. Ford, Oriental Carpet Designe, London, 2002.
  • R. Efendiyev, Azerbaycan halk seneli, Bakı, 1984.
  • R. Tağıyeva, Azerbaycan halçası, Bakı, 1999.
  • R.E. Wright, J.T. Wertime, Caucasian CarfJets & ('over.\', London, 1995.
  • S. Bayram, "Vakıflar Genel Müdürlüğü Halı Müzesi'nde Bulunan Hayvan FigUrlü Halılarda Ejder-Kaplumbağa-Akrep-Kertenkele FigUrü", Türk Soylu Halklarm Halı, Kilim ve Cicim Sanatı Ulus/ararası Bilgi Söleni Bildiri/eri, (1996;Kayseri), Ankara, AYK Atatürk Kültür Merkezi, 1998, s. 65-75. S. Yetkin, Early Caucasian CarfJet.\' in Turkey, London, 1978.
  • Tahran halı Müzesi'nin resmi Internet sitesi.
  • V. Gantzhorn, Oriental Carpets, Köln, 1998.
Year 2005, Issue: 15, 101 - 122, 04.03.2010

References

  • A.Aytaç, "Kültürel bir yaklaşımla Konya Dokumalarında Ejder Yanışı", Türkeli, Kasım 2004, S. 108, s. 84-88.
  • A.Kaziyev, Khudojestvennoye oformleniye azerhaydjanskoy rukopisnoy knigi Xii/XVii vekov, Moskva, 1977.
  • A.U. Pope, "The Myth of the Armenian Dragon Carpets", Jahrhuch der asiatisehen Kunsl [i, Leipzig, 1925.
  • B.Deniz, "Anadolu Türk Dokumalannda FJder Motifı", Türk Soylu Halkların Halı, Kilim ve Cicim Sanatı lJ/lIslamrasl Bilgi Söleni Bildirileri, (1996;Kayseri), Ankara, AYK Atatürk Kültür Merkezi, 998, s. 87-108.
  • B.Karamağarall, "Ejder ve Lotus Motifinin Halı Seeeadelerdeki ikonografısi", Arış, sayı 4, Nisan 1998, s. 32-39.
  • Ch.G. Ellis, Early Caucasian Rugs, Washington, 1976.
  • F. Sarre &H. Trenkwald, (Jriental Carpet Designs In Full Color, New York, 1979.
  • F.R. Martin, A lIistory ofOriental Carpets hefiJre i ~OO, London, 1908.
  • F.S. Golitsin, Kuslarnoye dela v Rassii, tom, Sı. Peterburg, 1904, i ç.
  • Huntfor Paradise: Court Arts ofSafavid İran 1501-1576, (Ed. by J. Thompson & Sh.R. Canby), Milano, 2003.
  • LA. Birol, ç. D~rman, Türk Tezyini Sanatlarmda Mot[fler, İstanbul, 1995.
  • J. Bailey, "Enduring Delight", Hali, 15.132, p. 121.
  • K. Aliyeva, Tebrizskaya kovrovaya şkola XVI-XVJJ VV., Baku, 1998.
  • K. Erdmann, Seven Handred Years ofOriental Carpets, London, 1970.
  • L. Kerimov, Azerbayqianskiy kovyor, II t., Baku, 1983.
  • L. Kerimov, Azerbaydjanskiy kovyor, III t., Baku, 1983.
  • L. Kerimov, K. Alieva. "o proiskhojdenii drakonovıh kovrov, ili kovrov tipa "Hatai"", j~kusstvo vostoçmh kovrov, Baku, 1988, s. 65-172.
  • M. Adji, Yevropa, tyurki, velikaya step, Moskva, 1998.
  • M. Seidov, "O mifologicheskih istokah drakonovıh motivov v azerbaydjanskih kovrah", İskusstvo vostoçnıh kovrov, Baku, 1988, s. 213-220.
  • M.H. Beattie, Carpets ofCentral Persia, Sheffıeld, 1976.
  • M.L. Eiland Jr., "Rethinking Kerman", Hali, Is. 00, pp. 98-103.
  • P.RJ. Ford, Oriental Carpet Designe, London, 2002.
  • R. Efendiyev, Azerbaycan halk seneli, Bakı, 1984.
  • R. Tağıyeva, Azerbaycan halçası, Bakı, 1999.
  • R.E. Wright, J.T. Wertime, Caucasian CarfJets & ('over.\', London, 1995.
  • S. Bayram, "Vakıflar Genel Müdürlüğü Halı Müzesi'nde Bulunan Hayvan FigUrlü Halılarda Ejder-Kaplumbağa-Akrep-Kertenkele FigUrü", Türk Soylu Halklarm Halı, Kilim ve Cicim Sanatı Ulus/ararası Bilgi Söleni Bildiri/eri, (1996;Kayseri), Ankara, AYK Atatürk Kültür Merkezi, 1998, s. 65-75. S. Yetkin, Early Caucasian CarfJet.\' in Turkey, London, 1978.
  • Tahran halı Müzesi'nin resmi Internet sitesi.
  • V. Gantzhorn, Oriental Carpets, Köln, 1998.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

Valide Paşayeva This is me

Nazim Paşayev This is me

Publication Date March 4, 2010
Submission Date March 4, 2010
Published in Issue Year 2005 Issue: 15

Cite

APA Paşayeva, V., & Paşayev, N. (2010). EJDERHA DESENLİ AZERBAYCAN HALILARI. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(15), 101-122.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.