Bu araştırma; Türkiye’de eğitim fakülteleri müzik eğitimi ana bilim
dallarında viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan başlangıç metotlarını ve
bu metotların karşılaştırmalı analizini yaparak, aralarındaki ilişkisel durumu,
benzer ve farklı yönleri tespit etmeyi amaçlamaktadır. Evrenini;
Türkiye’deki eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi
ana bilim dalları, örneklem grubunu ise ankete cevap veren on üniversitenin
müzik eğitimi ana bilim dalı oluşturmaktadır. Tarama modeline dayalı olan
araştırmada, elde edilen veriler içerik analizi ve karşılaştırmalı analiz
yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; Türkiye’de
müzik eğitimi anabilim dallarında en çok kullanılan başlangıç metotlarının
Friedrich Dotzauer, Sebastian Lee ve Joseph Werner olduğu tespit edilmiş
olup, metotların öğretim yöntem ve teknikleri bakımından benzer ve farklı
yönlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | November 19, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 29 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.