BibTex RIS Cite

VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE EN ÇOK KULLANILAN BAŞLANGIÇ METOTLARININ KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

Year 2012, Issue: 29, 83 - 99, 19.11.2013

Abstract

Bu araştırma; Türkiye’de eğitim fakülteleri müzik eğitimi ana bilim
dallarında viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan başlangıç metotlarını ve
bu metotların karşılaştırmalı analizini yaparak, aralarındaki ilişkisel durumu,
benzer ve farklı yönleri tespit etmeyi amaçlamaktadır. Evrenini;
Türkiye’deki eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi
ana bilim dalları, örneklem grubunu ise ankete cevap veren on üniversitenin
müzik eğitimi ana bilim dalı oluşturmaktadır. Tarama modeline dayalı olan
araştırmada, elde edilen veriler içerik analizi ve karşılaştırmalı analiz
yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; Türkiye’de
müzik eğitimi anabilim dallarında en çok kullanılan başlangıç metotlarının
Friedrich Dotzauer, Sebastian Lee ve Joseph Werner olduğu tespit edilmiş
olup, metotların öğretim yöntem ve teknikleri bakımından benzer ve farklı
yönlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Aydar, S. Ç. (2002). Evrensel Viyola Eğitiminin Türkiye Boyutu İçinde Ulusal Ekol Yaratma Araştırması. Yayımlanmamış Sanatta yeterlilik Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı.
  • Demirci, B. (2009). 2006 İlköğretim Müzik Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Uygulamadaki Görünümüne Yönelik Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dotzauer, F. “Vıoloncello Method Volume I” Galtung, J. Theory and Methods of Social Research. George Allen,1967. Fourth impression 1973.
  • Günay, E.ve Özdemir, M.A. (2006) Müzik Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lee, S. “Praktische Vıoloncello-Schule Op.30” Parasız, G. (2009). Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Hazırlayıcı Alıştırmaların İşgörüsellik ve Etkililik Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Evrensel Müzikev
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları Werner, J. “Praktische Vıoloncell Schule”
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2012, Issue: 29, 83 - 99, 19.11.2013

Abstract

References

  • Aydar, S. Ç. (2002). Evrensel Viyola Eğitiminin Türkiye Boyutu İçinde Ulusal Ekol Yaratma Araştırması. Yayımlanmamış Sanatta yeterlilik Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı.
  • Demirci, B. (2009). 2006 İlköğretim Müzik Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Uygulamadaki Görünümüne Yönelik Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dotzauer, F. “Vıoloncello Method Volume I” Galtung, J. Theory and Methods of Social Research. George Allen,1967. Fourth impression 1973.
  • Günay, E.ve Özdemir, M.A. (2006) Müzik Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lee, S. “Praktische Vıoloncello-Schule Op.30” Parasız, G. (2009). Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Hazırlayıcı Alıştırmaların İşgörüsellik ve Etkililik Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Evrensel Müzikev
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları Werner, J. “Praktische Vıoloncell Schule”
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Felek This is me

Barış Demirci

Publication Date November 19, 2013
Submission Date November 19, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 29

Cite

APA Felek, A., & Demirci, B. (2013). VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE EN ÇOK KULLANILAN BAŞLANGIÇ METOTLARININ KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(29), 83-99.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.