Görseller
insan hayatında doğdukları günden başlayarak var olan bir olgu olmasının
yanında, dünya tarihinde de ilk insanlardan başlayarak süregelmiş bir ifade ve
iletişim aracıdır. Hayatımızda bu kadar önemli yer edinen görsellerle
kurduğumuz ilişkiler iletişim, görsel mesaj üretme, görsel mesajları okuma gibi
beceriler kullanmamızı gerektirmektedir. Bu araştırmanın amacı görsellerle
kurulan ilişkilerin kavramsal içeriğinin analiz edilmesi, tarihsel süreç içerisinde
görsellerin gelişimi ve görsellerin eğitim alanında kullanımının literatüre
dayalı olarak incelenmesidir. Çalışmada görsellerin gelişimini etkileyen
tarihsel faktörleri ve eğitimsel boyutu altında öğrencilerin görsel becerileri
ile ilgili farklı araştırmalardan elde edilen
sonuçlar ve yorumlar derlenerek görsellerle kurulan ilişkiler tartışılmıştır. Bulgu
ve verilere yer verilerek ilgili tespitler yapılmıştır. Araştırma sonucunda
görsellerin kavramsal içeriği, tarihsel süreç ve eğitimsel boyutta ilgili
tespitlere ve önerilere yer verilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 6, 2017 |
Submission Date | November 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 39 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.