Görseller
insan hayatında doğdukları günden başlayarak var olan bir olgu olmasının
yanında, dünya tarihinde de ilk insanlardan başlayarak süregelmiş bir ifade ve
iletişim aracıdır. Hayatımızda bu kadar önemli yer edinen görsellerle
kurduğumuz ilişkiler iletişim, görsel mesaj üretme, görsel mesajları okuma gibi
beceriler kullanmamızı gerektirmektedir. Bu araştırmanın amacı görsellerle
kurulan ilişkilerin kavramsal içeriğinin analiz edilmesi, tarihsel süreç içerisinde
görsellerin gelişimi ve görsellerin eğitim alanında kullanımının literatüre
dayalı olarak incelenmesidir. Çalışmada görsellerin gelişimini etkileyen
tarihsel faktörleri ve eğitimsel boyutu altında öğrencilerin görsel becerileri
ile ilgili farklı araştırmalardan elde edilen
sonuçlar ve yorumlar derlenerek görsellerle kurulan ilişkiler tartışılmıştır. Bulgu
ve verilere yer verilerek ilgili tespitler yapılmıştır. Araştırma sonucunda
görsellerin kavramsal içeriği, tarihsel süreç ve eğitimsel boyutta ilgili
tespitlere ve önerilere yer verilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 39 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.