Bu
araştırmanın amacı, müzik bölümü öğrencilerinin armoni dersine yönelik
tutumlarını öğrenebilmek için geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği
geliştirmektir. Araştırma, genel tarama yöntemiyle
yürütülen betimsel bir çalışmadır. Armoni Dersine İlişkin Tutum Ölçeği geliştirme sürecinin ilk aşamasında
ilgili literatür taranarak tutum kuramları irdelenmiştir. Ardından maddeler
belirlenmiş ve uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşü sonrasında 37 maddelik
taslak ölçek 21 maddeye düşürülmüş ve geçerlik
ve güvenirlik analizleri için ön uygulama yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi Güzel
Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde öğrenim görmekte olan ve Armoni
dersini almış 67 kişi oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek
amacıyla faktör analizi yapılmış, ölçeğin tek faktörlü olduğu ve yapı
geçerliğini sağladığı tespit edilmiştir. Ölçeğin güvenirliği için ise, ön
uygulama yapılmış ve güvenirlik katsayısı (Cronbach’s Alpha = 0.958) olarak
tespit edilmiştir. Bu doğrultuda ölçeğin yüksek derecede güvenilir olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2018 |
Submission Date | March 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 40 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.