Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Issue: 40, 42 - 55, 28.04.2018

Abstract

References

  • Alimdar, S. (2016). Osmanlı’da batı müziği. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Arıkan, R. (2017). Araştırma yöntem ve teknikleri (3. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Aslan, A. (2006). Bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 24-33.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (19. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Elhankızı, A. (2012). Armoni- Klasik Batı sistemine Rus ekolü yaklaşımları. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Görücü, A. Ö. (2014). Koro eğitimi ve nefes egzersizleri tutum ölçeği geliştirilmesi ve öğrencilerin tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • İnceoğlu, M. (2011). Tutum, algı, iletişim (6. Basım). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sağlam, A. (2001). Türk müziğinde çok seslilik uygulamaları ve İlerici armonisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Say, A. (2005). Müzik ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (5. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

ARMONİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Year 2018, Issue: 40, 42 - 55, 28.04.2018

Abstract

Bu
araştırmanın amacı, müzik bölümü öğrencilerinin armoni dersine yönelik
tutumlarını öğrenebilmek için geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği
geliştirmektir. A
raştırma, genel tarama yöntemiyle
yürütülen betimsel bir çalışmadır. Armoni Dersine İlişkin Tutum Ölçeği geliştirme sürecinin ilk aşamasında
ilgili literatür taranarak tutum kuramları irdelenmiştir. Ardından maddeler
belirlenmiş ve uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşü sonrasında 37 maddelik
taslak ölçek 21 maddeye düşürülmüş ve
geçerlik
ve güvenirlik analizleri için
ön uygulama yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu
Atatürk Üniversitesi Güzel
Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde öğrenim görmekte olan ve Armoni
dersini almış 67 kişi oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek
amacıyla faktör analizi yapılmış, ölçeğin tek faktörlü olduğu ve yapı
geçerliğini sağladığı tespit edilmiştir. Ölçeğin güvenirliği için ise, ön
uygulama yapılmış ve güvenirlik katsayısı (Cronbach’s Alpha = 0.958) olarak
tespit edilmiştir. Bu doğrultuda ölçeğin yüksek derecede güvenilir olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Alimdar, S. (2016). Osmanlı’da batı müziği. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Arıkan, R. (2017). Araştırma yöntem ve teknikleri (3. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Aslan, A. (2006). Bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 24-33.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (19. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Elhankızı, A. (2012). Armoni- Klasik Batı sistemine Rus ekolü yaklaşımları. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Görücü, A. Ö. (2014). Koro eğitimi ve nefes egzersizleri tutum ölçeği geliştirilmesi ve öğrencilerin tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • İnceoğlu, M. (2011). Tutum, algı, iletişim (6. Basım). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sağlam, A. (2001). Türk müziğinde çok seslilik uygulamaları ve İlerici armonisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Say, A. (2005). Müzik ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (5. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emrah Lehimler

Cumhur Cengiz This is me

Publication Date April 28, 2018
Submission Date March 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 40

Cite

APA Lehimler, E., & Cengiz, C. (2018). ARMONİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(40), 42-55.

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.