Bu
araştırmanın amacı, müzik bölümü öğrencilerinin armoni dersine yönelik
tutumlarını öğrenebilmek için geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği
geliştirmektir. Araştırma, genel tarama yöntemiyle
yürütülen betimsel bir çalışmadır. Armoni Dersine İlişkin Tutum Ölçeği geliştirme sürecinin ilk aşamasında
ilgili literatür taranarak tutum kuramları irdelenmiştir. Ardından maddeler
belirlenmiş ve uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşü sonrasında 37 maddelik
taslak ölçek 21 maddeye düşürülmüş ve geçerlik
ve güvenirlik analizleri için ön uygulama yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi Güzel
Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünde öğrenim görmekte olan ve Armoni
dersini almış 67 kişi oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek
amacıyla faktör analizi yapılmış, ölçeğin tek faktörlü olduğu ve yapı
geçerliğini sağladığı tespit edilmiştir. Ölçeğin güvenirliği için ise, ön
uygulama yapılmış ve güvenirlik katsayısı (Cronbach’s Alpha = 0.958) olarak
tespit edilmiştir. Bu doğrultuda ölçeğin yüksek derecede güvenilir olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2018 |
Submission Date | March 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 40 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.