In this research, it is aimed to reveal the expectations of the students who take piano education course in the curriculum of music education and of the instructors who carry out this course. In accordance with this aim, the research carried out with the students working in 3 different music education departments and taking piano education courses and with the instructors who work in these departments and conduct piano education courses.
In the research, general survey model used and data obtained by interview technique in accordance with the model. Data evaluated as content analysis and percentage-frequency. In the evaluation phase, the expectations of students and instructors revealed and the expectations of the two groups compared with each other in the light of the data obtained.
As a result, it is considered that the study is important in terms of achieving a common quality improvement and guiding to improve the quality of the piano education course in the light of the expectations to be obtained for the piano education course.
Araştırmada, müzik öğretmenliği lisans programında yer alan piyano eğitimi dersini alan öğrencilerin ve bu dersi yürüten öğretim elemanlarının beklentilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda, 3 farklı müzik eğitimi anabilim dalında öğrenim gören ve piyano eğitimi derslerini alan öğrenciler ve bu anabilim dallarında görev yapıp, piyano eğitimi derslerini yürüten öğretim elemanları ile çalışma gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada, tarama modeli kullanılmış ve veriler modele uygun olarak görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Veriler, içerik analizi ve yüzde-frekans olarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme aşamasında, öğrenci ve öğretim elemanlarının beklentileri ortaya konulmuş, elde edilen veriler ışığında iki grubun beklentileri birbirleri ile karşılaştırılmıştır.
Sonuç olarak çalışmanın, piyano eğitimi dersine yönelik elde edilen beklentiler ışığında ortak bir kalite gelişimi sağlanabilirliği açısından önem taşıdığı ve piyano eğitimi dersinin kalitesini artırmak için yol gösterici olduğu düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2020 |
Submission Date | December 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 26 Issue: Müzik Özel Sayısı |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.