Research Article
BibTex RIS Cite

The Reflections of University Students’ Social Media Perceptions on Poster Design Made by Them: The Example of a Foundation University

Year 2021, Volume: 27 Issue: 47, 424 - 442, 28.10.2021
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.969099

Abstract

Individuals communicate to share their feelings, hear from ideas and experiences, and people they love and learn new information. Therefore all individuals are in touch at any moment to live a life.
At the beginning of humankind, gesture, mimic, and signals were used in communication with audio and visual elements. In this period people communicated by drawing pictures on the walls of the cave, using fire, and making sounds from the horn of an animal. There have been changes in the way of communication with the finding of the writing. Societies met a need for communication by creating a print format. In the 20th century, there were extreme changes in the field of technology and people started to communicate in a virtual environment. Societies went towards that field because of developments in technology and the internet. Individuals started to meet a need for communication, learning information, and sharing in a virtual environment. In this period people started to be into social media platforms and face-to-face communication started to lose its importance. Every social media user doesn’t use social media for the same purpose. The thesis is important in terms of dealing with social media platforms and their intended purposes.
The research includes 40 students chosen from any university, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube users, and 40 design posters prepared by students. An extensive literature review was conducted on the subject of the research. A study group with 40 university students was created Students were asked to create a poster reflecting their social media perceptions and then evaluate the posters. When the findings obtained in the research are evaluated, it is concluded that the most discussed social media is used mostly to create identity.

References

  • Akıncı Vural, Z. B., & Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), 3349-3356.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/179294
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2012). Grafik tasarımın temelleri. İnkılap Kitabevi.
  • Arslan, A. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Sivas ili örneği. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 63-80.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/771750
  • Bahar, A. (2018). Bilişim suçları, iletişim ve sosyal medya. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10(3), 1-36.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/512739
  • Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Dost Kitabevi Yayınları.
  • Çakmak, S., & Müezzin, E. (2018). Sosyal medya kullanımının iletişim becerileriyle ilişkisinin incelenmesi. Yeni Medya Elektronik Dergi, 2(3), 196-203.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/514020
  • Çiftçi, H. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4), 417-434.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/639146
  • Erözkan, A. (2009). Üniversite öğrencilerinin kişiler arası ilişki tarzları ve mizah tarzları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 56-66.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/235044
  • Fidan, Z., & Acar, Z. (2016). Sosyal medyada İletişim ve kadınlar üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(2), 64-82.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/716630
  • Kuyucu, M. (2014). Y kuşağı ve Facebook: Y kuşağının Facebook kullanım alışkanlıkları üzerine bir inceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 55-83.https://doi.org/10.17755/esosder.75785
  • Şimşek Yükselbilgili, N. (2016). Afiş tasarımında dikkate alınan kriterlerin algılanmasının analizi. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 33-46.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/271605
  • Şimşek, T. (2019). Sosyal medyada mahremiyetin ifşası “Instagram örneği”. Sosyolojik Düşün Dergisi, 4(1), 10-24.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/749128
  • Zinderen, İ. E. (2020). Yeni medya ekolojisi ekseninde Youtube: Türkiye örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 215-232.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1007669

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Algılama Biçimlerinin Yaptıkları Afiş Tasarımlarına Yansımaları: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği

Year 2021, Volume: 27 Issue: 47, 424 - 442, 28.10.2021
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.969099

Abstract

Bireyler duygu, düşünce ve deneyimlerini paylaşabilme, sevdiği kişilerden haber alma ve yeni bilgiler öğrenebilme amacıyla iletişim kurarlar. Bu nedenle tüm bireyler varlıklarını sürdürebilmek için her an iletişim içerisindedirler. İnsanlık tarihinin başlangıcında ses ve görsel ögelerle gerçekleştirilen iletişimde jest, mimik ve sinyaller kullanılmaktadır. Bu dönemde insanlar mağara duvarlarına resimler çizerek, ateşten yararlanarak ve hayvan boynuzlarından sesler çıkararak haberleşmektedirler. Yazının bulunması ile iletişim biçiminde değişiklikler yaşanmıştır. Toplumlar anlaşabilecekleri yazı biçimi oluşturarak iletişim gereksinimlerini karşılamışlardır. 20. yüzyılda ise teknoloji alanında büyük gelişmeler yaşanmış ve iletişim, sanal ortamlarda gerçekleşmeye başlamıştır. Teknoloji ve internette yaşanan gelişmeler birey ve toplumların bu alana yönelmelerine yol açmıştır. Bireyler haberleşme, bilgi edinme ve paylaşma gereksinimlerini sanal mecralarda karşılamaya başlamışlardır. Bu dönemde sosyal medya platformlarına yoğun ilgi başlamış ve daha önce gerçekleşen yüz yüze iletişim önem kaybetmeye başlamıştır. Her sosyal medya kullanıcısı sosyal medyayı aynı amaç doğrultusunda kullanmamaktadır. Araştırma, sosyal medya platformlarını ve kullanım amaçlarını ele alması açısından önem taşımaktadır.Araştırma kapsamında bir vakıf üniversitesinden seçilen 40 öğrenci, Facebook, Instagram, Twitter ve YouTube sosyal ağlarını ele alan 40 afiş tasarımı hazırlamıştır. Hazırlanan bu afişler araştırmanın konusunu oluşturmaktadır.Araştırma konusu hakkında geniş literatür taraması yapılmıştır. 40 üniversite öğrencisinin bulunduğu bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Öğrencilerden sosyal medya algılarını yansıtacak afiş oluşturmaları ve ardından afişlerini değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde çalışma grubunda en çok ele alınan sosyal medya platformunun Instagram olduğu ve sosyal medyanın en çok kimlik oluşturma amacı ile kullanıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Akıncı Vural, Z. B., & Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), 3349-3356.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/179294
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2012). Grafik tasarımın temelleri. İnkılap Kitabevi.
  • Arslan, A. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Sivas ili örneği. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 63-80.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/771750
  • Bahar, A. (2018). Bilişim suçları, iletişim ve sosyal medya. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10(3), 1-36.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/512739
  • Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Dost Kitabevi Yayınları.
  • Çakmak, S., & Müezzin, E. (2018). Sosyal medya kullanımının iletişim becerileriyle ilişkisinin incelenmesi. Yeni Medya Elektronik Dergi, 2(3), 196-203.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/514020
  • Çiftçi, H. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4), 417-434.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/639146
  • Erözkan, A. (2009). Üniversite öğrencilerinin kişiler arası ilişki tarzları ve mizah tarzları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 56-66.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/235044
  • Fidan, Z., & Acar, Z. (2016). Sosyal medyada İletişim ve kadınlar üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(2), 64-82.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/716630
  • Kuyucu, M. (2014). Y kuşağı ve Facebook: Y kuşağının Facebook kullanım alışkanlıkları üzerine bir inceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 55-83.https://doi.org/10.17755/esosder.75785
  • Şimşek Yükselbilgili, N. (2016). Afiş tasarımında dikkate alınan kriterlerin algılanmasının analizi. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 33-46.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/271605
  • Şimşek, T. (2019). Sosyal medyada mahremiyetin ifşası “Instagram örneği”. Sosyolojik Düşün Dergisi, 4(1), 10-24.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/749128
  • Zinderen, İ. E. (2020). Yeni medya ekolojisi ekseninde Youtube: Türkiye örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 215-232.https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1007669
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hümeyra Adam 0000-0001-8013-185X

Çağrı Gümüş Gümüş 0000-0001-5901-9708

Publication Date October 28, 2021
Submission Date July 9, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 27 Issue: 47

Cite

APA Adam, H., & Gümüş, Ç. G. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyayı Algılama Biçimlerinin Yaptıkları Afiş Tasarımlarına Yansımaları: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(47), 424-442. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.969099

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.