Bu araştırmanın amacı, araştırmacı tarafından keman öğrencilerinin vibrato becerilerinin
geliştirilmesine yönelik olarak hazırlanan alıştırmalar kullanılarak deneysel bir uygulama yapmak ve
gerçekleştirilen deneysel uygulama öncesi ve sonrası farkları ortaya koyup, bu alıştırmaların öğrencilerin vibrato
becerileri üstünde ne gibi değişikliklere yol açtığını saptamaktır.
Araştırmanın evrenini GÜGEF Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı keman öğrencileri, örneklemini ise 2009-
2010 öğretim yılında Lisans 2. ve Lisans 3. sınıftan N=20 keman öğrencisi oluşturmaktadır.
Bu araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Buna göre, nicel veriler toplanmış, analiz edilmiş ve
elde edilen veriler sonuçta bir araya getirilmiştir.
Araştırmada, ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Vibrato alıştırmaları kullanılarak
uygulanan sekiz haftalık deneysel işlem sürecinden sonra ön test son test farklılıkları karşılaştırılmıştır. Modele
ilişkin olarak, veriler eşleştirilmiş örneklem t-testi ve bağımsız örneklem t- testi kullanılarak analiz edilmiştir.
İstatistiksel işlemlerin yapılabilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen vibrato değerlendirme ölçeği
kullanılarak sayısal veriler elde edilmiştir.
Sonuçlar, vibratoya yönelik alıştırmalar uygulandıktan sonra, öğrencilerin vibrato ile ilgili
davranışlarında deneysel işlem öncesine göre deneysel işlem sonrası olumlu yönde önemli farklılıklar oluştuğunu
ortaya koymaktadır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 17, 2012 |
Submission Date | July 17, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 20 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.