BibTex RIS Cite

REKLAMLARDA YÜKSELEN DEĞER: MARKA MASKOTLARI

Year 2011, Issue: 20, 155 - 169, 17.07.2012

Abstract

Rekabetin her geçen gün arttığı ticaret alanında, çeşitli sektörlerden birçok firma,
marka yaratarak satışlarını arttırmayı hedeflemektedir. Ancak marka yaratmak için
özellikle akılda kalıcı olmak ve tüketiciyi duygusal boyutta etkileyebilmek gerekmektedir.
Markayı tanıtan, hedef kitleyle doğrudan iletişim kurabilen, doğru konumlandırılmış bir
marka maskotu markaya değer katacaktır. Bu makalede marka maskot kavramının
oluşumu, tasarım açısından yaklaşımları ve markaya olan etkileri incelenecektir.

References

  • BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
  • BERKMAN, Harold W., LINDQUIST, Jay D., SIRGY, M. Joseph, Consumer Behaviour, NTC Business Book, Chicago, 1997.
  • BERY, Susan, MARTIN, Judy, Designing With Colour, B.T. Batsford, Londra, 1991.
  • BORÇA, Güven, Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar MI?, Kapital Medya, İstanbul, 2002.
  • DOTZ, Warren, HUSAİN Masud, Ad Boy - Vintage Advertising Character, Ten Speed Press, California, 2009.
  • DOTZ, Warren, Meet Mr. Product. The Art of The Advertising Character, Chronicle Books, California, 2003.
  • ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz, İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1990.
  • KNAPP, Duane E., Marka Aklı. MediaCat Kitapları, İstanbul, 2000. (Çeviri: AKARTUNA, Azra Tuna)
  • UÇAR, Tevfik Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınevi, Ankara, 2000.
  • YAMANKARADENİZ, Kemal, Marka Olma Sanatı, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2007.
  • http://www.ambalajsektoru.com/markalasma-ve-reklam/marka-maskotlari.html, 21.05.2011
  • http://www.halklailiskiler.com.tr/yazi.php?id=2475&baslik=REKLAMLARDA%20 MARKA- MASKOT%20%C4%B0L%C4%B0%C5%9EK%C4%B0S%C4%B0, 21.05.2011
  • http://ezinearticles.com/?History-of-Mascots&id=999899, 21.05.2011
  • http://tdkterim.gov.tr, 21.05.2011
  • http://www.michelin.com/corporate/group/michelin-man?l=en, 21.05.2011
Year 2011, Issue: 20, 155 - 169, 17.07.2012

Abstract

References

  • BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
  • BERKMAN, Harold W., LINDQUIST, Jay D., SIRGY, M. Joseph, Consumer Behaviour, NTC Business Book, Chicago, 1997.
  • BERY, Susan, MARTIN, Judy, Designing With Colour, B.T. Batsford, Londra, 1991.
  • BORÇA, Güven, Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar MI?, Kapital Medya, İstanbul, 2002.
  • DOTZ, Warren, HUSAİN Masud, Ad Boy - Vintage Advertising Character, Ten Speed Press, California, 2009.
  • DOTZ, Warren, Meet Mr. Product. The Art of The Advertising Character, Chronicle Books, California, 2003.
  • ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz, İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1990.
  • KNAPP, Duane E., Marka Aklı. MediaCat Kitapları, İstanbul, 2000. (Çeviri: AKARTUNA, Azra Tuna)
  • UÇAR, Tevfik Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınevi, Ankara, 2000.
  • YAMANKARADENİZ, Kemal, Marka Olma Sanatı, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2007.
  • http://www.ambalajsektoru.com/markalasma-ve-reklam/marka-maskotlari.html, 21.05.2011
  • http://www.halklailiskiler.com.tr/yazi.php?id=2475&baslik=REKLAMLARDA%20 MARKA- MASKOT%20%C4%B0L%C4%B0%C5%9EK%C4%B0S%C4%B0, 21.05.2011
  • http://ezinearticles.com/?History-of-Mascots&id=999899, 21.05.2011
  • http://tdkterim.gov.tr, 21.05.2011
  • http://www.michelin.com/corporate/group/michelin-man?l=en, 21.05.2011
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Tevfik İnanç İlisulu

Publication Date July 17, 2012
Submission Date July 17, 2012
Published in Issue Year 2011 Issue: 20

Cite

APA İlisulu, T. İ. (2012). REKLAMLARDA YÜKSELEN DEĞER: MARKA MASKOTLARI. Sanat Dergisi(20), 155-169.