Koro dersi ülkemizde mesleki müzik eğitimi verilen tüm kurumların eğitim programlarında yer
almaktadır. Uygulamalarda farklılıklar olsa da belirli eserlerin çalışılması ve seslendirilmesi koro derslerinin
ortak paydasını oluşturmaktadır. Bu araştırmada bilgisayar, projeksiyon cihazı ve seslendirme sistemi
kullanılarak işlenen koro derslerinin öğrencilerin ders içi ilgi durumlarını, müziği algılama ve müzikalite
durumlarını, şef ve diğer koristlerle ders içi etkileşim durumlarını ve öğrencilerin ses sağlığını nasıl
etkilediğine ilişkin öğrenci görüşleri anket tekniği kullanılarak alınmıştır. Teknoloji destekli koro dersinin
motivasyonu artırdığı, eser öğrenme süresini kısalttığı, şefle uyumlanma sürecini hızlandırdığı, müzikal
yorum ve performans artışı sağlandığı ve öğrencilerin seslerinin daha az yorulduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 17, 2012 |
Submission Date | September 17, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 21 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.