BibTex RIS Cite

GIDA AMBALAJI TASARIMLARINDA MARKA VE ESİNLENME

Year 2012, Issue: 21, 125 - 132, 17.09.2012

Abstract

Marka olmak, tüketici bilincinde yer etmek, güven vermek ve bağlılık sağlamak anlamlarına
gelmektedir. Ambalaj tasarımları marka olma yolunda tüketiciyle iletişim kuran en önemli öğelerden
biridir. Ayrıca marka olmak, o ürünün satış rakamlarının artması anlamına da gelmektedir. Ancak
çevremizi sarmalayan ambalajlar, tasarım açısından birçok noktada fazlasıyla benzerlik taşımaktadırlar.
Özellikle gıda ambalajlarında karşımıza çıkan bu durum, tüketicinin satış sırasında benzerliklerden dolayı
seçim yapmasını zorlaştırmaktadır. Makalede gıda ambalajı tasarımları, marka olmanın önemi ve
markalar arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenecektir.

References

  • AKGÜN, Ceyhun; Ürünün Raftaki Kimliği Ambalaj Tasarımı, CALVER, Giles; What Is Packaging Design?, A Rotavision Book, Switzerland, 2004.
  • ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz; İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınları, İstanbul, 1990.
  • ERSUN, Cengiz; İşletmelerin Tüketici Odaklı Marka Stratejisi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2006.
  • KARADENİZ, Kemal Yaman; Marka Olma Sanatı, Hayat Yayınları, İstanbul, 2007.
  • LANDRA, Robin; Graphic Design Solutions, Planet Friendly Publishing, Boston, 2011.
  • UÇAR, Tevfik Fikret; Grafik Tasarım Dergisi, Sayı 28, İstanbul, Ocak 2009. http://www.ceyhunakgun.com/kutuphane/paylasim/files/ambalaj.pdf
Year 2012, Issue: 21, 125 - 132, 17.09.2012

Abstract

References

  • AKGÜN, Ceyhun; Ürünün Raftaki Kimliği Ambalaj Tasarımı, CALVER, Giles; What Is Packaging Design?, A Rotavision Book, Switzerland, 2004.
  • ERDOĞAN, İrfan, ALEMDAR, Korkmaz; İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınları, İstanbul, 1990.
  • ERSUN, Cengiz; İşletmelerin Tüketici Odaklı Marka Stratejisi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2006.
  • KARADENİZ, Kemal Yaman; Marka Olma Sanatı, Hayat Yayınları, İstanbul, 2007.
  • LANDRA, Robin; Graphic Design Solutions, Planet Friendly Publishing, Boston, 2011.
  • UÇAR, Tevfik Fikret; Grafik Tasarım Dergisi, Sayı 28, İstanbul, Ocak 2009. http://www.ceyhunakgun.com/kutuphane/paylasim/files/ambalaj.pdf
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Tevfik İnanç İlisulu

Publication Date September 17, 2012
Submission Date September 17, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 21

Cite

APA İlisulu, T. İ. (2012). GIDA AMBALAJI TASARIMLARINDA MARKA VE ESİNLENME. Sanat Dergisi(21), 125-132.