An interdisciplinary artist Alexia Tala living in England and Chile is well-known with her experimental prints, artists’s books, installations and her book named “Installations and Experimental Printmaking”. In this paper, the artist’s perspective on the concept of space has been examined through her installation called “Intimate Immensities” in 2004. To Alexia Tala, space is an object building the connection between past and present. On in the center of “Intimate Immensities” it has been interpreted of how the shift that today’s artists have undergone affects their works. It has also been emphasized what contemporary printmaking gains by being synthesized with other concerns, and stated its interaction with new formations.
Yaşamını İngiltere ve Şili’de sürdüren disiplinlerarası sanatçı Alexia Tala, “Enstalasyon ve Deneysel Baskıresim” adlı kitabı ile bilinmektedir. Bu yazıda ise, 2004 yılında “Derin Enginlikler” adlı enstalasyonu üzerinden sanatçının mekân kavramına bakışı incelenmiştir. Alexia Tala için mekân, geçmiş ve bugün arasındaki bağlantıyı sağlayan bir nesnedir. Günümüzde baskıresim sanatçılarının geçirdiği değişimin eserlerine nasıl yansıdığı “Derin Enginlikler” merkezinde değerlendirilmiştir. Çağdaş baskıresim, başka şeylerle sentezlenerek neler kazandığı vurgulanmış ve yeni oluşumlarla arasındaki etkileşime değinilmiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2014 |
Submission Date | July 7, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 24 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.