BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ KLİNİK UYGULAMASINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ

Year 2006, Volume: 9 Issue: 3, 52 - 61, 18.02.2010

Abstract

Bu çalışma, Doğum ve Kadın
Hastalıkları Hemşireliği (DKHH) dersinin
uygulamasına yönelik öğrencilerin değerlendirmelerini
ele almak ve bu doğrultuda
ileriki dönemlerde yapılabilecek değişiklikleri
belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak
yürütülmüştür.
Araştırma grubunu, 2002-2003 ve
2003-2004 Güz yarıyıllarında DKHH dersi
alan 56 öğrenci oluşturmuş ancak 3 öğrenci
anket formunun uygulandığı günde devamsız
oldukları için örneklem dışında tutulmuştur. Veriler, Denizli Devlet Hastanesi ve SSK
Hastanesi Kadın Doğum servislerinde Ekim-Aralık
tarihleri arasında rotasyonla klinik
uygulamada bulunan öğrencilere, araştırmacı
tarafından oluşturulmuş anket formu
ile toplanmıştır.
Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin
%81.1’i teorik bilgisini uygulamaya
aktarabildiğini, %60.4’ü klinikte yaptığı
uygulamaların yaratıcılığını geliştirdiğini
ifade etmiştir. Öğrencilerin %75.5’i klinik
uygulamalardan sonra kendini başarılı
hissettiğini, %15.1’i ise uygulamaya çıktığı
kurumlarda kendini sağlık ekibinin bir üyesi
olarak hissetmediğini ifade etmiştir.
Öğrencilerin %67.9’u uygulamalar sırasında
öğretim elemanın yeterli danışmanlığı
yaptığını ve %73.6’sı öğretim elemanın
öğrenciyi desteklemeye hazır olduğunu
hissettiğini belirtmiştir. Öğrencilerin
%73.6’sı klinik uygulama alanlarında çalışma odasının yeterli olmadığını belirtmiştir.

References

  • Bahçecik N, Alpar ŞE, Yazıcı Z ve ark. (1997). Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin eğitimi ile ilgili görüş ve beklentileri. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Erdemir F, Ak B, AyturT ve ark. (1997). Öğretim elemanlarının klinik öğretimde etkilerinin değerlendirilmesi. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Fadıloğlu Ç, Durmaz A, Şenuzun F (1995). Klinik eğitimde etkin eğitim ve uygulama için eğitimciler hangi özelliklere sahip olmalıdır? Türk Hemşireliğinde Yüksek Öğrenimin 40.Yılı Simpozyumu Bildiri Kitabı, İzmir.
  • Fadıloğlu Ç, Esen A, Akyol AD (1997). Öğrenci ve mezun hemşirelerin klinik uygulamalara ilişkin beklentilerinin karşılaştırılması. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Gözüm S, Ünsal A, Kaya A ve ark. (2000). Hemşirelik öğrencileri gözüyle klinik hemşireleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 3(1): 29-35.
  • Hatipoğlu S (1986). Hemşirelik uygulamaları için kliniğe çıkan ve ilk uygulamalarını yapan öğrenci hemşirelerin yaşadıkları olaylar ve mesleğe uyumları, I.Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul.
  • Karaöz S (2003). Hemşirelikte klinik öğretime genel bir bakış ve etkin klinik öğretim için öneriler. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 5(1):15-22.
  • Karaöz S (1997). Hemşirelik Esasları dersi alan öğrencilerin klinik uygulamaya ilişkin değerlendirmeleri. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Olgun N, Yazıcı S, Eti Aslan F ve ark. (1997). Hemşirelik öğrencilerine istendik uygulama alanı yaratma: kul ve uygulama alanları arasında köprü oluşturmaya yönelik akademisyen, klinisyen ve öğrenci hemşirelerin görüşleri. V.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Yetkin A (1999). Öğrencilerin hemşire öğretmende aradığı özelliklerin incelenmesi. tatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2(1):11-20.
Year 2006, Volume: 9 Issue: 3, 52 - 61, 18.02.2010

Abstract

References

  • Bahçecik N, Alpar ŞE, Yazıcı Z ve ark. (1997). Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin eğitimi ile ilgili görüş ve beklentileri. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Erdemir F, Ak B, AyturT ve ark. (1997). Öğretim elemanlarının klinik öğretimde etkilerinin değerlendirilmesi. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Fadıloğlu Ç, Durmaz A, Şenuzun F (1995). Klinik eğitimde etkin eğitim ve uygulama için eğitimciler hangi özelliklere sahip olmalıdır? Türk Hemşireliğinde Yüksek Öğrenimin 40.Yılı Simpozyumu Bildiri Kitabı, İzmir.
  • Fadıloğlu Ç, Esen A, Akyol AD (1997). Öğrenci ve mezun hemşirelerin klinik uygulamalara ilişkin beklentilerinin karşılaştırılması. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Gözüm S, Ünsal A, Kaya A ve ark. (2000). Hemşirelik öğrencileri gözüyle klinik hemşireleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 3(1): 29-35.
  • Hatipoğlu S (1986). Hemşirelik uygulamaları için kliniğe çıkan ve ilk uygulamalarını yapan öğrenci hemşirelerin yaşadıkları olaylar ve mesleğe uyumları, I.Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul.
  • Karaöz S (2003). Hemşirelikte klinik öğretime genel bir bakış ve etkin klinik öğretim için öneriler. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 5(1):15-22.
  • Karaöz S (1997). Hemşirelik Esasları dersi alan öğrencilerin klinik uygulamaya ilişkin değerlendirmeleri. IV.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Olgun N, Yazıcı S, Eti Aslan F ve ark. (1997). Hemşirelik öğrencilerine istendik uygulama alanı yaratma: kul ve uygulama alanları arasında köprü oluşturmaya yönelik akademisyen, klinisyen ve öğrenci hemşirelerin görüşleri. V.Ulusal Hemşirelik Eğitim Sempozyumu Bildiri Kitabı, Kıbrıs.
  • Yetkin A (1999). Öğrencilerin hemşire öğretmende aradığı özelliklerin incelenmesi. tatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2(1):11-20.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Research Article
Authors

Kerime Taşcı This is me

Publication Date February 18, 2010
Submission Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2006 Volume: 9 Issue: 3

Cite

Vancouver Taşcı K. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ KLİNİK UYGULAMASINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;9(3):52-61.

Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.

Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)

20547