Tanımlayıcı nitelikte planlanan
araştırma işitme engelli çocukların
toplumsal uyum sorunlarını incelemek ve
sosyo-demografik özelliklerle karşılaştırmak
amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini
Erzurum Dede Korkut İşitme Engelliler
İlköğretim okulunda eğitim ve öğretim gören
13 yaş ve üzerindeki 50 öğrenci oluş-
turmaktadır. Örnekleme yönetimine
gidilmeden evrenin tamamı araştırma
kapsamına alınmıştır. Veriler işitme engelli
öğrencilerin sosyo demografik özelliklerini
ve toplumsal uyum sorunlarını belirlemek
için oluşturulan bir soru formu aracılığ ile
toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik,
Ki-kare, Fisher’s Ki-kare testleri kullanılmıştır.
Araştırma kapsamına alınan işitme
engelli öğrencilerin %74’ünün 13-15 yaş
grubunda, %68 ’inin erkek olduğu
saptanmıştır. İşitme engelli öğrencilerin
%42’inin işitme cihazı kullandığı, %58’inin
dudak okumayı bildiği saptanmış, işitme
cihazı kullanan öğrencilerin de %81’inin
insanlarla kaynaşabildikleri belirlenmiştir.
Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı
öneriler getirilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Submission Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 9 Issue: 4 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)