Araştırmanın amacı sağlık
yüksekokulu öğrencilerinde öz-etkililik–
yeterlilik algısı ve klinik uygulamada
algılanan stres arasındaki ilişkiyi
incelemektir.
Çalışma Mart-Mayıs 2005’ tarihleri
arsında İstanbul Üniversitesi Bakırköy
Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Ebelik
bölümü öğrencilerinden çalışmaya katılmayı
kabul eden 293 öğrenci ile yapılmıştır.
Veriler Öz-Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ve
anket formu ile toplanmış, Anova varyans, t
testi, Kruskall Wallis varyans ile
değerlendirilmiştir.
Değerlendirmede öğrencilerin özetkililik-yeterlilik
ölçek puan
ortalamalarının yüksek olduğu, bölümler
arasında fark olmadığı tespit edilmiştir.
Klinik uygulamada stres yaşama
durumlarına göre öz-etkililik yeterlilik
ölçeğinden aldıkları ortalama puanları
karşılaştırıldığında ise davranışı
tamamlama alt grup ve toplam ölçek
puanları arasında anlamlı fark tespit
edilmiştir.
Klinik eğitimde algılanan stres
üzerinde öz-etkililik yeterlilik algısı etkilidir.
Öğrenciler öz-etkililik-yeterlilik algılarının
güçlendirilmesi için desteklenmelidirler.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Submission Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 1 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)