Bu çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi
Hemşirelik Yüksekokulu’nda okuyan
öğrencilerin genel sağlık durumlarını
saptamak ve bazı sosyode-mografik özelliklerinin
genel sağlık durumlarına etkisini
incelemek amacıyla yapılmıştır.
2003-2004 eğitim-öğretim yılında
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik
Yüksekokulu’nda öğrenim gören 227 öğrenci
örnekleme alınmıştır. Araştırmada tanıtıcı
bilgi formu ve David Goldberg tarafından
geliştirilen Genel Sağlık Anketi-12 (GSA-12)
kullanılmıştır.
Öğrencilerin GSA puan ortalaması
3.00 olarak saptanmıştır. Birinci sınıf ve
dördüncü sınıf öğrencilerinin GSA puan
ortalamaları, ikinci ve üçüncü sınıf
öğrencilerinin GSA puan ortalamasından
daha yüksek olup, aralarındaki farkın
istatistiksel olarak anlamlı olduğu
saptanmıştır. Dördüncü sınıf öğrencilerinin
GSA puan ortalaması, yüksek kabul edilen
sınırlar içinde bulunmuştur (X = 4.00).
Araştırmadan elde edilen veriler
ışığında, ruhsal hastalıklara yönelik
taramaların yapılması, birinci sınıf
öğrencilerine okula uyum, dördüncü sınıf
öğrencilerine mezuniyete hazırlığa yönelik
adaptasyon programlarının yapılması,
öğrencilerin yaşamında genel sağlık
durumlarını olumsuz etkileyen faktörlerin
saptanmasına yönelik çalışmaların yapılması
önerilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Submission Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 2 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)