Bu çalışma hemşireler tarafından geliştirilen yazılı hasta eğitim materyallerinin
okunabilirliğini saptamak amacı ile tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem
grubunu İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü hemşirelik bölümündeki yüksek lisans ve
doktora tezlerinin içeriğinde bulunan ve tezlerin araştırmacıları tarafından geliştirilen 20 yazılı
hasta eğitim materyali oluşturmuştur. Söz konusu yazılı hasta eğitim materyallerinin okunabilirlik
dereceleri SMOG ve Flesch okunabilirlik formülleri ile hesaplanmıştır. Araştırma kapsamına
alınan yazılı hasta eğitim materyallerinin SMOG skoru 12.85±1.09, Flesch skoru ise 49.74± 18.64
olarak saptanmıştır. Bu sonuçlara göre hemşireler tarafından geliştirilen yazılı hasta eğitim
materyallerinin okunması kolay değildir. Diğer yandan elde edilen okunabilirlik skorları bu
konuda yapılmış araştırma sonuçlarına benzerlik göstermektedir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Submission Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 11 Issue: 1 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)