Bu araştırma Atatürk Üniversitesi Erzincan Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf
öğrencilerinin, klinik uygulama öncesi, ortası ve sonundaki durumluk-sürekli kaygı düzeylerini
belirlemek amacıyla tanımlayıcı, kesitsel olarak yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini 2004–2005 eğitim-öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Erzincan
Sağlık Yüksek Okulu birinci sınıfta okuyan ve Hemşirelik Esasları dersini ilk kez alan 54 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmanın verileri 21.02.2005/26.05.2005 tarihleri arasında toplanmıştır.
Veriler, öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini içeren ve klinik uygulama süresince yaşadıkları duygu
durumlarını ifade eden sorulardan oluşan anket formu ve kaygı düzeylerini ölçen DurumlukSürekli
Kaygı Envanteri kullanılarak toplanmıştır.
Öğrencilerin klinik uygulama öncesi, ortası ve sonrası durumluk kaygı düzeyleri sırasıyla
44.38, 38.09, 35.62, sürekli kaygı düzeyleri 43.81, 42.87, 43.29 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin
durumluk kaygı düzeyleri klinik uygulamanın ilerlemesiyle azalırken; sürekli kaygı düzeylerinde
önemli bir değişme belirlenmemiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin klinik uygulama öncesiortası
ve öncesi-sonrası durumluk kaygı düzeyleri arasında p < 0.001 düzeyinde anlamlı fark
saptanmıştır. Klinik uygulama boyunca sürekli kaygı düzeyleri arasında ise (p > 0.05) anlamlı fark
belirlenmemiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Submission Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 11 Issue: 1 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)