BibTex RIS Cite

İLK DEFA İNTRAMÜSKÜLER ENJEKSİYON UYGULAMASI YAPAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİ VE SOSYO-DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

Year 2008, Volume: 11 Issue: 3, 27 - 32, 19.02.2010

Abstract

Araştırma, ilk kez intramüsküler (İM) enjeksiyon uygulayacak hemşirelik yüksekokulu
öğrencilerinin kaygı düzeyi ve sosyo-demografik özellikleri ile ilişkisini belirlemek amacıyla
gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini bir Vakıf Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda
2004-2005 Öğretim yılında öğrenim gören 33 öğrenci oluşturdu.
Araştırma verileri, öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini içeren anket formu ve Spielberger’in
“Durumluk-Sürekli Kaygı” Envanteri kullanılarak toplandı. Verilerin istatistiksel analizinde
yüzdelik ve t testi kullanıldı.
Bu araştırma sonucunda, öğrencilerin sürekli kaygı puan ortalamalarının durumluk kaygı
puan ortalamalarına göre yüksek olduğu, IM uygulama öncesi durumluk kaygı puanın ileri
derecede anlamlı yüksek olduğu ve uygulama sonrası azaldığı saptandı. Gelir düzeyi düşük olan
öğrencilerin durumluk kaygı seviyesinin yüksek olduğu tespit edildi.
Bu sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin kaygılarını azaltmak için, IM uygulamalara
yönelik psikomotor beceriyi kazanmaları için laboratuvarda maketler üzerinde daha fazla çalışma
yapmaları, uygulama öncesi bilgilerin öğretim elemanları tarafından tekrar edilmesi ve öğrenim
rehberlerinin verilmesi ve kaygı belirtileri yönünden gözlenerek baş etme yollarının öğretilmesi
önerilmektedir.

References

  • Audet MC (1995). Caring in nursing education: reducing anxiety in the clinical setting. Journal of Nursing Education 8(3): 21-28
  • Bahar Z (2002). Verilerin Çözümlenmesinde İstatistiksel Yöntemler. Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma. Odak Ofset, İstanbul, (189-249).
  • Batmaz M, Özhan F, Soydan M ve ark. (2005). İntravenöz enjeksiyon uygulaması yapan öğrencilerin anksiyete düzeylerinin belirlenmesi. Hemşirelik Dergisi 13(54): 117- 131.
  • Bildibay S (1994). Öğrenci hemşirelerin ço- cuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği uygulamalarına ilişkin duygu-düşünce ve öğretmenlerinden beklentileri. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Binbaşıoğlu C (1995). Eğitim Psikolojisi. 9. Baskı. Yargıcı Matbaası Ankara. (296-297).
  • Cüceloğlu D (1996). İnsan ve Davnanışı. 6. Baskı. Remzi Kitabevi İstanbul (440-441).
  • Fortinash KM, Holoday-Wornet PA (2000). Psychiatric Mental Healt Nursing. 2.Baskı. Mosby, United States, 233.
  • Koç Z (2005). Hemşirelik esasları uygula- masına çıkan öğrencilerin durumluk-kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Hemşirelik Foru- mu Temmuz-Ağustos 50-58.
  • Öner N, Lecompte A (1985). Durumluk- Sürekli Kaygı Envanteri Elkitabı. 2.Baskı. Boğaziçi Üniversitesi Matbaası. İstanbul.
  • Pektekin Ç, Aştı N, Batmaz M ve ark. (1995). İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu 1. Sınıf Öğrencilerinin Ruhsal Belirti Durumları. Hemşirelik Bülteni (37): 1-5
  • Sabuncu N (1994). İlk defa kas içi enjeksiyon uygulaması yapacak öğrenci hemşirelerde anksiyete düzeyi. Hemşirelik Bülteni 8(32): 1-7
  • Şirin A, Kavak O, Ertam G (2003). Do- ğumhane stajına çıkan öğrencilerin durumluk –sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi. Hemşirelik Yüksek- okulu Dergisi 7: 27-32
  • Ünalan D, Soyuer F, Öztürk A (2006). Sağ- lık hizmetleri meslek yüksek okulu öğrencilerinde yaşam kalitesi durumluk sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. 10.Ulusal Halk Sağlığı Kongre Kitabı. Halk Sağlığı Uzmanları Derneği, Van, 170-17.
Year 2008, Volume: 11 Issue: 3, 27 - 32, 19.02.2010

Abstract

References

  • Audet MC (1995). Caring in nursing education: reducing anxiety in the clinical setting. Journal of Nursing Education 8(3): 21-28
  • Bahar Z (2002). Verilerin Çözümlenmesinde İstatistiksel Yöntemler. Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma. Odak Ofset, İstanbul, (189-249).
  • Batmaz M, Özhan F, Soydan M ve ark. (2005). İntravenöz enjeksiyon uygulaması yapan öğrencilerin anksiyete düzeylerinin belirlenmesi. Hemşirelik Dergisi 13(54): 117- 131.
  • Bildibay S (1994). Öğrenci hemşirelerin ço- cuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği uygulamalarına ilişkin duygu-düşünce ve öğretmenlerinden beklentileri. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Binbaşıoğlu C (1995). Eğitim Psikolojisi. 9. Baskı. Yargıcı Matbaası Ankara. (296-297).
  • Cüceloğlu D (1996). İnsan ve Davnanışı. 6. Baskı. Remzi Kitabevi İstanbul (440-441).
  • Fortinash KM, Holoday-Wornet PA (2000). Psychiatric Mental Healt Nursing. 2.Baskı. Mosby, United States, 233.
  • Koç Z (2005). Hemşirelik esasları uygula- masına çıkan öğrencilerin durumluk-kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Hemşirelik Foru- mu Temmuz-Ağustos 50-58.
  • Öner N, Lecompte A (1985). Durumluk- Sürekli Kaygı Envanteri Elkitabı. 2.Baskı. Boğaziçi Üniversitesi Matbaası. İstanbul.
  • Pektekin Ç, Aştı N, Batmaz M ve ark. (1995). İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu 1. Sınıf Öğrencilerinin Ruhsal Belirti Durumları. Hemşirelik Bülteni (37): 1-5
  • Sabuncu N (1994). İlk defa kas içi enjeksiyon uygulaması yapacak öğrenci hemşirelerde anksiyete düzeyi. Hemşirelik Bülteni 8(32): 1-7
  • Şirin A, Kavak O, Ertam G (2003). Do- ğumhane stajına çıkan öğrencilerin durumluk –sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi. Hemşirelik Yüksek- okulu Dergisi 7: 27-32
  • Ünalan D, Soyuer F, Öztürk A (2006). Sağ- lık hizmetleri meslek yüksek okulu öğrencilerinde yaşam kalitesi durumluk sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. 10.Ulusal Halk Sağlığı Kongre Kitabı. Halk Sağlığı Uzmanları Derneği, Van, 170-17.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Research Article
Authors

Necmiye Sabuncu This is me

Selmin Köse This is me

Fatma Özhan This is me

Makbule Batmaz This is me

Kürşat Özdilli This is me

Publication Date February 19, 2010
Submission Date February 19, 2010
Published in Issue Year 2008 Volume: 11 Issue: 3

Cite

Vancouver Sabuncu N, Köse S, Özhan F, Batmaz M, Özdilli K. İLK DEFA İNTRAMÜSKÜLER ENJEKSİYON UYGULAMASI YAPAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİ VE SOSYO-DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;11(3):27-32.

Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.

Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)

20547