Araştırma, romatoid artritli hastalana verilen eğitimin ağrı düzeylerine, psikolojik
belirtilerine ve yardım arama tutumlarına etkisini araştırmak amacıyla tek grup ön test – son test
deneme öncesi modeli olarak yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini Yavuz Selim Kemik Hastalıkları Hastanesi ve Karadeniz Teknik
Üniversitesi Farabi Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Servisinde 22.12. 2004 - 24.06.2005
tarihleri arasında romatoid artrit tedavisi alan toplam 52 hasta oluşturmuştur. Evrenin tümü
örnekleme alınmıştır. Araştırma 41 hasta ile tamamlanmıştır. Hastalara ön testte soru formu,
vizüel analog skala, kısa semptom envanteri ve yardım arama tutum ölçeği uygulanmıştır.
Hastalara taburcu olmadan bir gün önce eğitim yapılmış ve eğitim kitapçığı verilmiştir.
Taburculuktan sonra birer ay arayla üç ev ziyareti yapılarak hastalara eğitim tekrarı yapılmıştır.
Son testte hastalara vizüel analog skala, kısa semptom envanteri ve yardım arama tutum ölçeği
uygulanmıştır.
Hastaların eğitim sonrası ağrı düzeyleri, yardım arama tutumları ve psikolojik belirtileri
azalmıştır. Hastaların ön ve son test vizüel analog skala, yardım arama tutumları ve kısa semptom
envanteri puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p < 0.01).
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Submission Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 11 Issue: 3 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)