BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK VE SAĞLIK MEMURLUĞU ÖĞRENCİLERİNİN ATILGANLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2009, Volume: 12 Issue: 2, 51 - 56, 19.02.2010

Abstract

Bu çalışma Kafkas Üniversitesi Kars Sağlık Yüksekokulu’nda eğitim gören öğrenci
hemşire ve sağlık memurlarında atılganlık düzeyini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma
kapsamına 345 öğrenci alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Rathus Atılganlık Envanteri ve
Öğrenciyi Tanıtıcı Anket Formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi, iki ortalama
arasındaki farkın önemlilik testi, Kruskal Wallis testi Mann Whitney U Testi, tek yönlü Varyans
Analizi (ANOVA) istatistik yöntemleri kullanılarak yapılmıştır.
Çalışmaya katılan öğrencilerin Rathus Atılganlık Envanteri puan ortalaması 21.27±
22.18 dir. Rathus Atılganlık Envanteri puanına göre öğrencilerin 34’ü (%9.9) çekingen, 305’i
(%88.4) atılgan, 6’sı (%1.7) saldırgan grubunda yer almaktadır.

References

  • Adana F (2004). Lise öğrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik kavramı üzerine atılganlık eğitiminin etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Ayaz Ş (2002). Hemşirelerin benlik saygısı ve atılganlık düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Batmaz M, Buzlu S, Kutlu Y ve ark. (1998). İstanbul üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu hemşirelik programı son sınıf öğrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik saygısının araştırılması. Hemşirelik Bülteni 11(43-44): 173-183.
  • Buzlu S (1999). Hemşirelerde girişkenlik hakları ve beden dili. Hemşirelik Bülteni 11(43-44): 339-344.
  • Buzlu S, Bilgin H (2001). Hemşirelik öğrencilerinde girişkenlik eğitiminin değerlendirilmesi. I. Uluslararası V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Özet Kitabı, Nevşehir.
  • Kahriman İ (2005). Karadeniz teknik üniversitesi Trabzon sağlık yüksekokulu öğrencilerinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 9(1): 24-32.
  • Kum N (1996). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı. Vehbi Koç Vakfı Yayınevi, Birlik Ofset Ltd. Şti., No:13, İstanbul.
  • Özkan B, Seviğ Ü (2007). Hemşirelerin atılganlık düzeyi. Erciyes Tıp Dergisi 29(1): 40-46.
  • Stuart GW, Sundeen SJ
  • Principles and Practice of Psychiatric Nursing, 4. Edition, Mosby Year Book, U.S.A.
  • Üstün B (1995). Hemşirelerin atılganlık ve tükenmişlik düzeyleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Voltan Acar N (1990). Grupla atılganlık eğitiminin bireylerin atılganlık düzeyine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Voltan Acar N (1980). Rathus Atılganlık Envanteri geçerlik ve güvenirlik çalışması. Psikoloji Dergisi 10: 23-25.
  • Yıldız A (2006). Birinci basamak sağlık hizmetlerinde çalışan hemşire, ebe ve sağlık memurlarının benlik saygısı ve atılganlık düzeyleri. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz S, Ekinci M (2000). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde benlik saygısı ve atılganlık düzeyi arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 4(2): 1-10. (1991).
Year 2009, Volume: 12 Issue: 2, 51 - 56, 19.02.2010

Abstract

References

  • Adana F (2004). Lise öğrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik kavramı üzerine atılganlık eğitiminin etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Ayaz Ş (2002). Hemşirelerin benlik saygısı ve atılganlık düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Batmaz M, Buzlu S, Kutlu Y ve ark. (1998). İstanbul üniversitesi sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu hemşirelik programı son sınıf öğrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik saygısının araştırılması. Hemşirelik Bülteni 11(43-44): 173-183.
  • Buzlu S (1999). Hemşirelerde girişkenlik hakları ve beden dili. Hemşirelik Bülteni 11(43-44): 339-344.
  • Buzlu S, Bilgin H (2001). Hemşirelik öğrencilerinde girişkenlik eğitiminin değerlendirilmesi. I. Uluslararası V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Özet Kitabı, Nevşehir.
  • Kahriman İ (2005). Karadeniz teknik üniversitesi Trabzon sağlık yüksekokulu öğrencilerinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 9(1): 24-32.
  • Kum N (1996). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı. Vehbi Koç Vakfı Yayınevi, Birlik Ofset Ltd. Şti., No:13, İstanbul.
  • Özkan B, Seviğ Ü (2007). Hemşirelerin atılganlık düzeyi. Erciyes Tıp Dergisi 29(1): 40-46.
  • Stuart GW, Sundeen SJ
  • Principles and Practice of Psychiatric Nursing, 4. Edition, Mosby Year Book, U.S.A.
  • Üstün B (1995). Hemşirelerin atılganlık ve tükenmişlik düzeyleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Voltan Acar N (1990). Grupla atılganlık eğitiminin bireylerin atılganlık düzeyine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Voltan Acar N (1980). Rathus Atılganlık Envanteri geçerlik ve güvenirlik çalışması. Psikoloji Dergisi 10: 23-25.
  • Yıldız A (2006). Birinci basamak sağlık hizmetlerinde çalışan hemşire, ebe ve sağlık memurlarının benlik saygısı ve atılganlık düzeyleri. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz S, Ekinci M (2000). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde benlik saygısı ve atılganlık düzeyi arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 4(2): 1-10. (1991).
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Research Article
Authors

Filiz Adana This is me

Betül Aktaş This is me

Semra Erdağı This is me

Sevda Eliş This is me

Hicran Alkan This is me

Özgü Uluman This is me

Publication Date February 19, 2010
Submission Date February 19, 2010
Published in Issue Year 2009 Volume: 12 Issue: 2

Cite

Vancouver Adana F, Aktaş B, Erdağı S, Eliş S, Alkan H, Uluman Ö. HEMŞİRELİK VE SAĞLIK MEMURLUĞU ÖĞRENCİLERİNİN ATILGANLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2010;12(2):51-6.

Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.

Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)

20547