Hasta eğitimi, kaliteli sağlık bakımının vazgeçilmez bir unsurudur. Bireylerin sağlıklarını
koruma alışkanlıkları oluşturma, hastalık halinde sağlıklarına tekrar kavuşmaları için sağlıklı
yaşama kurallarını öğretme, kronik hastalıklarda yaşam kalitesini artırma, sağlık hizmetlerine
katılabilir ve sağlık haklarını savunabilir davranışlar kazandırma çabası hasta eğitiminin ortaya
çıkışını sağlamıştır. Günümüzde sağlıkla ilgili her durumda; eğitim bir çözüm yolu olarak
görülmekte ve adeta bir anahtar niteliği taşımaktadır. Bu nedenle son yıllarda hasta eğitimi, bütün
dünyada özellikle gelişmiş ülkelerde sağlık sisteminin önemli bir parçası haline gelmiştir. Fakat
ülkemizde yapılan çalışmalar hasta eğitiminin hala sistemli ve planlı olarak yürütülmediğini
göstermektedir. Hasta eğitiminin sistemli ve planlı yapılamama nedenleri olarak; hemşire başına
düşen hasta sayısının fazla olması, hemşirelik eğitimleri sırasında hasta eğitimi üzerinde çok
durulmaması, hastanede hasta eğitimi için materyal ve ortam eksikliğinin olması, hasta eğitiminin
rutinde denetimi yapılan diğer uygulamalar arasında yer almaması, hasta eğitimi için
güdeleyicilerin yetersiz olması sayılabilir
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 20, 2010 |
Submission Date | February 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 12 Issue: 3 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)