Araştırma, akut bir hastalık nedeniyle 3-6 yaş grubu çocuğu hastaneye yatırılan annelere
çocuğun hastanede yatışa karşı davranışsal tepkileri konusunda verilen planlı eğitimin annelerin
anksiyete düzeyi üzerine etkisinin incelenmesi amacıyla yarı deneysel olarak yapılmıştır.
Araştırmanın kontrol grubunun verileri 15.09.2003 – 15.02.2005 tarihinde, deney
grubunun verileri ise 15.02.2005 – 15.06.2006 tarihleri arasında bir Üniversite Hastanesi iki
Sağlık Bakanlığına Bağlı Araştırma ve Eğitim Çocuk Hastanesi Servislerinde araştırmacılar
tarafından toplanmıştır. Annelerin anksiyete puan ortalamaları incelendiğinde deney grubu
annelerin eğitim öncesi durumluk anksiyete puan ortalaması 43.57±7.58, kontrol grubu annelerin
hastaneye yatış durumluk anksiyete puan ortalaması 43.73±4.03 bulunmuştur. Eğitim sonrası
deney grubu annelerin durumluk anksiyete puan ortalaması 43.23±6.07, klinik tanıtımı sonrası
kontrol grubu annelerin durumluk anksiyete puan ortalaması 41.37±4.90 olduğu saptanmıştır.
Sonuç olarak, çocuğun kliniğe yatırılmasının annelerin anksiyete düzeyini arttırdığı,
annelere hastaneye yatış sonrası çocuklarda gözlemlenebilecek davranış değişikliklerine yönelik
eğitimin, annelerin anksiyetesini azaltmakta etkili olmadığı klinik hakkında bilgi verilmesinin
annelerin anksiyetesini azalttığı saptanmıştır
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 20, 2010 |
Submission Date | February 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 12 Issue: 4 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)