12-13 yaş arası çocuklara verilen oral hijyen eğitiminin dental plak oluşumu üzerindeki etkinliğini
incelemek ve diş çürüğü prevelanslarını, çürük nedeniyle çekilmiş diş sayısı, dolgulu diş sayısı indeks değerlerini
araştırmak amacıyla yarı deneysel olarak gerçekleştirilmiştir
Çalışma 09.01.2009 –09.04.2009 tarihleri arasında kurumdan izin alınarak, İstanbul’da bulunan bir
ilköğretim okulunda 5.sınıfta öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler ile gerçekleştirildi.
Veri anket formu ve diş hekimi muayenesi sonucunda toplandı. Veriler decayed, missing, filled teeth indeks ve
plak indeksi ile elde edildi, yüzdelik ve ki kare testleri kullanılarak değerlendirildi.
Anne eğitim düzeyi düşük çocuklardaki toplam kayıp diş sayısının, anne eğitim düzeyi yüksek olan
çocuklardaki toplam kayıp diş sayısına göre fazla olduğu görüldü (p < 0.001).
Öğrencilerin tamamına yakınının sosyal güvencesinin olduğu, diş hekimine gitme sıklığının kurumlara
göre fazla değişmediği, güvencesi olmayanların diş hekimine daha seyrek gittiği belirlendi (p > 0.05).
Her iki grupta 3 ay sonra plak oluşumu açısından değerlendirildiğinde eğitim verilen gruptaki öğrencilerin plak
indeksi oranı azalırken, eğitim verilmeyen grupta bu oranın arttığı ve aralarında istatistiksel olarak anlamlı fark
olduğu belirlenmiştir (p < 0.05).
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 4, 2011 |
Submission Date | January 4, 2011 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 13 Issue: 4 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)