Bu çalışma, birinci ve dördüncü sınıf hemşirelik öğrencilerinin, hemşireliğin rollerine ve geleceğine
bakışlarının ve dördüncü sınıf öğrencilerinin mesleği algılayışlarındaki değişimin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır.
Bu çalışma, tanımlayıcı niteliktedir. Çalışmanın evrenini 2008-2009 öğretim yılında bir Sağlık
Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünün birinci (n=127) ve dördüncü (n=100) sınıf öğrencileri oluşturmuştur.
Birinci sınıf öğrencilerinden 84, dördüncü sınıf öğrencilerinden 74 kişi araştırmaya katılmayı kabul etmiştir.
Evrenin %70’ine ulaşılmıştır.
Hem birinci sınıf (%19.8) hem de dördüncü sınıf öğrencilerinin (%19.2) çoğunlukla algıladıkları
hemşirelik rolü, bakım verici roldür. Dördüncü sınıf öğrencilerinin %59.5’i hemşireliği algılamalarında olumlu
değişim olduğunu ifade ederken %14.9’u olumsuz olarak değiştiğini ifade etmişler. Birinci sınıf öğrencilerinin
% 57.1’i gelecekte hemşirelik rollerinin değişeceğini ifade ederken, dördüncü sınıf öğrencilerinin %56.5’i
değişiklik olmasını beklemediklerini ifade etmişlerdir.
Öğrenciler daha çok tıbbi ve teknik hemşirelik rollerine odaklanmakta, ancak dördüncü sınıf
öğrencileri sağlığı koruma ve yükseltmeye yönelik hemşirelik rollerini birinci sınıf öğrencilerine göre daha fazla
oranda ifade etmektedir. Birinci sınıf öğrencileri daha fazla oranda mesleğin gelecekte değişeceğini
düşünmektedir
Hemşirelik öğrencileri mesleği algılayış algıda değişim hemşirelik rolleri hemşireliğin geleceği.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2011 |
Submission Date | June 8, 2010 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 2 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)