BibTex RIS Cite

HEMŞİRELERİN VE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 15 Issue: 2, 89 - 98, 16.06.2012

Abstract

Amaç: Tanımlayıcı türdeki bu araştırmada, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme
eğilimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Örnekleme, lisans mezunu 143 hemşire ve dördüncü sınıftaki 56 öğrenci alınmıştır. Veriler,
Tanıtıcı Bilgi Formu ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği ile 2005 yılında toplanmış ve t testi,
varyans, ki-kare ve korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Hemşirelerin (261.1±23.4) ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimi (277.0 ±
19.7) orta düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin toplam puanı ile açık fikirlilik, doğruyu arama, sistematiklik,
meraklılık alt ölçek puanları, hemşirelerden anlamlı olarak yüksektir. Hemşirelerden kurum dışı bilimsel
etkinliklere bir ve daha fazla katılanların hiç katılmayanlara göre toplam puan ortalamaları anlamlı olarak
yüksektir.
Sonuç: Eleştirel düşünme eğiliminin geliştirilebilmesi için eleştirel düşünmeyi sağlayan eğitim
modellerinin ve tekniklerin kullanılması ve hemşirelerin mesleki yaşamlarında eleştirel bakış geliştirmelerine
fırsat sağlayacak kurumsal politikaların sürdürülmesi önerilmektedir.

Year 2012, Volume: 15 Issue: 2, 89 - 98, 16.06.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Elif Dirimeşe This is me

Aklime Dicle This is me

Publication Date June 16, 2012
Submission Date August 28, 2011
Published in Issue Year 2012 Volume: 15 Issue: 2

Cite

Vancouver Dirimeşe E, Dicle A. HEMŞİRELERİN VE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2012;15(2):89-98.

Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.

Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)

20547