Amaç: Tanımlayıcı türdeki bu araştırmada, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme
eğilimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Örnekleme, lisans mezunu 143 hemşire ve dördüncü sınıftaki 56 öğrenci alınmıştır. Veriler,
Tanıtıcı Bilgi Formu ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği ile 2005 yılında toplanmış ve t testi,
varyans, ki-kare ve korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Hemşirelerin (261.1±23.4) ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimi (277.0 ±
19.7) orta düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin toplam puanı ile açık fikirlilik, doğruyu arama, sistematiklik,
meraklılık alt ölçek puanları, hemşirelerden anlamlı olarak yüksektir. Hemşirelerden kurum dışı bilimsel
etkinliklere bir ve daha fazla katılanların hiç katılmayanlara göre toplam puan ortalamaları anlamlı olarak
yüksektir.
Sonuç: Eleştirel düşünme eğiliminin geliştirilebilmesi için eleştirel düşünmeyi sağlayan eğitim
modellerinin ve tekniklerin kullanılması ve hemşirelerin mesleki yaşamlarında eleştirel bakış geliştirmelerine
fırsat sağlayacak kurumsal politikaların sürdürülmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 16, 2012 |
Submission Date | August 28, 2011 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 15 Issue: 2 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)