BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 18 Issue: 3, 0 - , 29.09.2015
https://doi.org/10.17049/ahsbd.76530

Abstract

Interprofessional Education Health Education Interprofessional education is an approach to develop healthcare students for future interprofessional teams. It is implemented when two or more professions learn with, from and about each other to improve collaboration and the quality of care. Advocates suggest that IPE is important to cultivate mutual trust and respect, and to confront misconceptions and stereotypes, dispelling prejudice and rivalry between professionals. IPE provides an ability to share skills and knowledge between professions and allows for a better understanding, shared values, and respect for the roles of other healthcare professionals. Interprofessional education is not implemented as an actively applied in Turkey. However, in recent years, draws attention to these practices in international level

SAĞLIK EĞİTİMİNDE MESLEKLER ARASI EĞİTİM

Year 2015, Volume: 18 Issue: 3, 0 - , 29.09.2015
https://doi.org/10.17049/ahsbd.76530

Abstract

ÖZET

Meslekler arası eğitim sağlık ile ilgili eğitim alan öğrencilerin eğitiminde kullanılan bir yaklaşımdır. İki ya da daha fazla meslek grubunun işbirliğini geliştirmek, bakımın kalitesini artırmak ve birlikte öğrenmeyi ve çalışmayı sağlamak amacıyla uygulanmaktadır. Literatürde, meslekler arası eğitimin sağlık profesyonelleri arasında karşılıklı güven ve saygının geliştirilmesinde, yanlış ve basmakalıp önyargıların ve profesyoneller arasında olumsuz rekabetin giderilmesinde önemli olduğu vurgulanmaktadır. Meslekler arası eğitim ayrıca sağlık profesyonelleri arasında bilgi ve becerilerin paylaşılmasını, birbirlerini daha iyi anlamalarını ve meslekler arasında paylaşılan ortak değerler ve saygı oluşturulmasını sağlar. Ülkemizde mesleklerarası eğitimin henüz aktif olarak uygulanmamakta ancak uluslararası düzeyde bu uygulamanın önemine dikkat çekilmektedir. 

Anahtar Kelimeler: Mesleklerarası eğitim; Sağlık öğrencileri; Hemşirelik.

 

ABSTRACT

Interprofessional Education Health Education

Interprofessional education is an approach to develop healthcare students for future interprofessional teams. It is implemented when two or more professions learn with, from and about each other to improve collaboration and the quality of care. Advocates suggest that IPE is important to cultivate mutual trust and respect, and to confront misconceptions and stereotypes, dispelling prejudice and rivalry between professionals. IPE provides an ability to share skills and knowledge between professions and allows for a better understanding, shared values, and respect for the roles of other healthcare professionals. Interprofessional education is not implemented as an actively applied in Turkey. However, in recent years, draws attention to these practices in international level.

Key Words: Interprofessional education; Health care students; Nursing.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review
Authors

Handan Boztepe

Füsun Terzioğlu

Publication Date September 29, 2015
Submission Date March 31, 2014
Published in Issue Year 2015 Volume: 18 Issue: 3

Cite

Vancouver Boztepe H, Terzioğlu F. SAĞLIK EĞİTİMİNDE MESLEKLER ARASI EĞİTİM. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences. 2015;18(3).

Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.

Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)

20547