ABSTRACT
The Teach-Back method is a method of communication used to help patients to remember and understand important information about their diagnosis, treatment or medication. Method; it requires patients to remember and explain important information discussed during any interaction with the healthcare team. Various training methods are used to initiate and sustain breastfeeding. However, there is no generally accepted method to fill the communication gap between the patient and the healthcare worker and to use it in health education. For this reason, it is aimed that the method of teaching the learned method is examined in the light of the literature related to its use in breastfeeding education, its application, and its use by professionals in health services.
ÖZ
Öğrendiğini Anlat (Teach-Back) yöntemi hastaların tanı, tedavi veya ilaçlarıyla ilgili önemli bilgileri hatırlamaları ve anlamaları için kullanılan bir iletişim ve eğitim yöntemidir. Yöntem; hastaların, sağlık ekibi ile kurdukları herhangi bir etkileşim sırasında, tartışılan önemli bilgileri hatırlamalarını ve açıklama yapmalarını gerektirmektedir. Emzirmenin başlatılması ve sürdürülmesi için değişik eğitim yöntemleri kullanılmasına karşın, sağlık çalışanı ile hizmet sunduğu kişi arasındaki hem iletişim boşluğunu doldurabilecek, hem de sağlık eğitiminde kullanılabilecek genel kabul görmüş bir emzirme eğitim yöntemi bulunmamaktadır. Bu çalışmada, hasta eğitiminde bir iletişim tekniği sunan öğrendiğini anlat yönteminin emzirme eğitiminde kullanılabilmesi mevcut literatür ışığında incelenecektir. Sunulan bilginin sağlık hizmeti sunan profesyoneller için emzirme eğitiminde yol gösterici olması hedeflenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | March 19, 2020 |
Submission Date | April 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 23 Issue: 1 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)