Research Article
BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERİ KULLANMA DURUMU VE GÖRÜŞLERİ

Year 2020, Volume: 23 Issue: 3, 378 - 382, 30.09.2020
https://doi.org/10.17049/ataunihem.540705

Abstract

Amaç: Bu çalışma, hemşirelik mesleğinin geleceği olan hemşirelik öğrencilerinin tıbbi ve aromatik bitkileri kullanma durumu ve bu bitkilere ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı olan bu araştırma bir Üniversite’nin 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğretimine devam eden Hemşirelik Bölümü 1. 2. 3. ve 4. sınıf olmak üzere toplam 257 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından literatür bilgileri doğrultusunda hazırlanan ve 21 sorudan oluşan anket formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde ve ortalama kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20±1.82, %80.2’si kadın, %61.5’i yurtta kalmakta ve %90.7’sinin kronik hastalığı bulunmamaktadır. Öğrencilerin %93’ü tıbbi ve aromatik bitkilerin faydalı olduğunu, %72.8’i hastalanınca tercih ettiğini, %84’ü anne, baba ya da aile büyüklerinin önerisi ile kullandığını belirtmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin tıbbi ve aromatik bitkileri çoğunlukla aile büyüklerinin önerisi ile kullandıkları belirlenmiştir. Bu bitkilere erişimde güvenilir kaynaklardan öneri alınması ve uygun ölçütlerde kullanılması gibi konularda toplumun bilinçlendirilmesi önerilmektedir.

References

  • 1. Acıbuca V, Bostan-Budak D. Dünya’da ve Türkiye’de Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Yeri ve Önemi. Çukurova Journal of Agricultural and Food Sciences 2018; 33(1):37-44.
  • 2. Özdemir H, Öztunç G. Hemşirelik Uygulamalarında Aromaterapi. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences 2013;5(2):98-104.
  • 3. Çetinkaya B, Başbakkal Z. The Effectiveness of Aromatherapy Massage Using Lavender Oil as a Treatment for İnfantile Colic. International Journal of Nursing Practice 2012;18(2):164-9.
  • 4. Gül A, Eti-Aslan F. Ağrı Kontrolüne Kanıt Temelli Yaklaşım; Masaj ve Aromaterapi. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences 2012;4(1):30-6.
  • 5. Gök MZ, Özdemir L. Romatoid Artritte Ağrı ve Yorgunluğun Yönetiminde Aromaterapi ve Refleksolojinin Kullanımı. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2016;13(1):44-9.
  • 6. Bilgiç Ş. Hemşirelikte Holistik Bir Uygulama; Aromaterapi. Namık Kemal Tıp Dergisi 2017;5(3):134-41.
  • 7. Kavurmacı M, Tan M, Kavurmacı Z. Nursing, Midwifery, and Dietetics Students’ Attitudes to Complementary and İntegrative Medicine and Their Applications. Medical Journal of Bakirkoy 2018;14(3):300-6.
  • 8. Şentürk S. Sağlık Yüksekokulunda Öğrenim Gören Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitkisel Ürünlerin Akılcı Kullanımı Hakkındaki Bilgi Düzeyleri. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 2020;10(2):242-51.
  • 9. Öztürk E, Öztaş D. Transkültürel Hemşirelik. Journal of life Sciences 2012;1(1):293-300.
  • 10. Ugulu İ, Aydın H. Research on Students’ Traditional Knowledge About Medicinal Plants: Case Study of High Schools in Izmir, Turkey. Journal of Applied Pharmaceutical Science 2011;1(9): 43-6.
  • 11. Sucaklı MH, Ölmez S, Keten HS, Yenicesu C, Sarı N, Çelik M. Evaluation of the Usage of Herbal Products among University Students. Medicine Science 2014;3(3):1352-60.
  • 12. Ergin A, Hatipoğlu C, Bozkurt Aİ, Mirza E, Kunak D, Karan C. ve ark. Uzmanlık ve Tıp Öğrencilerinin Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumları. Pamukkale Tıp Dergisi 2011;3:136-43.
  • 13. Kılıçhan R, Çalhan H. Mutfakların Sihri Baharatı: Kayseri İlinde Baharat Tüketim Alışkanlıklarının Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 2015;3(2):40-7.
  • 14. Demirçivi BM, Altaş A. Üniversite Öğrencilerinin Baharatlara İlişkin Bilgileri ve Tüketim Tercihleri: Aksaray Üniversitesinde Bir Uygulama. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 2016;4(4):88-112.
  • 15. Kaner G, Karaalp C, Seremet-Kürklü N. Determining the Frequency Use of Herbal Products and Factors Affecting The Use Herbal Products Among University Students and Their Families. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi 2017;74(1):37-54.
  • 16. Şahin N, Aydın D, Akay B. Hemşirelik Öğrencilerinin Bütüncül Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2019;8(1):21-6.
  • 17. Koca-Kutlu A, Yılmaz E, Çeçen D. Effects of Aroma Inhalation on Examination Anxiety. Teaching and Learning in Nursing 2008; 3(4): 125-30.

NURSING STUDENTS’ USAGE STATUS AND OPINIONS ABOUT MEDICINAL AND AROMATIC PLANTS

Year 2020, Volume: 23 Issue: 3, 378 - 382, 30.09.2020
https://doi.org/10.17049/ataunihem.540705

Abstract

Aim: This study was planned to determine the approaches of nursing students as the future of nursing profession to the use of medicinal and aromatic plants, and their opinions related to these plants.
Methods: This descriptive research was conducted at a University in the spring semester of 2016-2017 academic year. The universe of the research consisted of 257 students who are in 1st, 2nd, 3rd and 4th classes of Department of Nursing in Faculty of Health Sciences of a University in 2016-2017 academic year. The data were collected through the 21-question questionnaire prepared by the researchers based on the literature. The data were also collected self-reportedly using the questionnaire. The data obtained from the study were analysed on computer, and percentages and mean values were used in evaluating the data.
Results: The average age of the students was 20±1.82, 80.2% of them were female, 61.5% of them resided in student residence and 90.7% of them did not have any chronic disease. 93% of the students stated that medicinal and aromatic plants are beneficial and 72.8% of them stated that they prefer the use of medicinal and aromatic plants when they are sick, and 84% of them stated that they use medicinal and aromatic plants with the advice of their mother, father or other elders in their families.
Conclusion: It has been determined that students often use medicinal and aromatic plants with the advice of their elders. It is recommended to raise awareness of the community on such issues as getting recommendations from reliable sources for access to these plants and using them on appropriate criteria.

References

  • 1. Acıbuca V, Bostan-Budak D. Dünya’da ve Türkiye’de Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Yeri ve Önemi. Çukurova Journal of Agricultural and Food Sciences 2018; 33(1):37-44.
  • 2. Özdemir H, Öztunç G. Hemşirelik Uygulamalarında Aromaterapi. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences 2013;5(2):98-104.
  • 3. Çetinkaya B, Başbakkal Z. The Effectiveness of Aromatherapy Massage Using Lavender Oil as a Treatment for İnfantile Colic. International Journal of Nursing Practice 2012;18(2):164-9.
  • 4. Gül A, Eti-Aslan F. Ağrı Kontrolüne Kanıt Temelli Yaklaşım; Masaj ve Aromaterapi. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences 2012;4(1):30-6.
  • 5. Gök MZ, Özdemir L. Romatoid Artritte Ağrı ve Yorgunluğun Yönetiminde Aromaterapi ve Refleksolojinin Kullanımı. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2016;13(1):44-9.
  • 6. Bilgiç Ş. Hemşirelikte Holistik Bir Uygulama; Aromaterapi. Namık Kemal Tıp Dergisi 2017;5(3):134-41.
  • 7. Kavurmacı M, Tan M, Kavurmacı Z. Nursing, Midwifery, and Dietetics Students’ Attitudes to Complementary and İntegrative Medicine and Their Applications. Medical Journal of Bakirkoy 2018;14(3):300-6.
  • 8. Şentürk S. Sağlık Yüksekokulunda Öğrenim Gören Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitkisel Ürünlerin Akılcı Kullanımı Hakkındaki Bilgi Düzeyleri. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 2020;10(2):242-51.
  • 9. Öztürk E, Öztaş D. Transkültürel Hemşirelik. Journal of life Sciences 2012;1(1):293-300.
  • 10. Ugulu İ, Aydın H. Research on Students’ Traditional Knowledge About Medicinal Plants: Case Study of High Schools in Izmir, Turkey. Journal of Applied Pharmaceutical Science 2011;1(9): 43-6.
  • 11. Sucaklı MH, Ölmez S, Keten HS, Yenicesu C, Sarı N, Çelik M. Evaluation of the Usage of Herbal Products among University Students. Medicine Science 2014;3(3):1352-60.
  • 12. Ergin A, Hatipoğlu C, Bozkurt Aİ, Mirza E, Kunak D, Karan C. ve ark. Uzmanlık ve Tıp Öğrencilerinin Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Tutumları. Pamukkale Tıp Dergisi 2011;3:136-43.
  • 13. Kılıçhan R, Çalhan H. Mutfakların Sihri Baharatı: Kayseri İlinde Baharat Tüketim Alışkanlıklarının Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 2015;3(2):40-7.
  • 14. Demirçivi BM, Altaş A. Üniversite Öğrencilerinin Baharatlara İlişkin Bilgileri ve Tüketim Tercihleri: Aksaray Üniversitesinde Bir Uygulama. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 2016;4(4):88-112.
  • 15. Kaner G, Karaalp C, Seremet-Kürklü N. Determining the Frequency Use of Herbal Products and Factors Affecting The Use Herbal Products Among University Students and Their Families. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi 2017;74(1):37-54.
  • 16. Şahin N, Aydın D, Akay B. Hemşirelik Öğrencilerinin Bütüncül Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2019;8(1):21-6.
  • 17. Koca-Kutlu A, Yılmaz E, Çeçen D. Effects of Aroma Inhalation on Examination Anxiety. Teaching and Learning in Nursing 2008; 3(4): 125-30.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Article
Authors

Hamide Aygör 0000-0001-7920-6279

Aliye Çayır This is me 0000-0003-0760-4248

Publication Date September 30, 2020
Submission Date March 17, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 23 Issue: 3

Cite

Vancouver Aygör H, Çayır A. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERİ KULLANMA DURUMU VE GÖRÜŞLERİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020;23(3):378-82.

Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.

Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)

20547