İzlenim yönetimi, bir bireyin diğerlerinin kendisine ilişkin
izlenimlerini kontrol etme süreci olarak tanımlamaktadır. İzlenim yönetimi,
örgüt içerisinde elde edilen maddi ve sosyal faydaları artırmak, kişisel saygı
elde etmek ve herkesçe kabul edilmiş bir kimlik kazanmak için
kullanılmaktadır. İzlenim yönetimi taktiklerinin davranışlara yansıma şeklinde
kültür, algılanan eşitlik, kaynakların sınırlı olup olmaması, sosyo-politik
belirsizlik gibi faktörlerin etkisi bulunmaktadır. Çevresel ve bireysel faktörlerin
değişmesiyle, izlenim yönetimi davranışını uygularken kullanılan taktikler de
değişebilmekte, hatta aynı taktik farklı kültürlerde farklı şekillerde
uygulanabilmektedir. Bu çalışmada izlenim yönetimi modelleri, taktikleri ve
örgütlerde uygulanma şekillerine göre sınıflandırılması üzerinde durulmaktadır.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 12, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 23 Issue: 3 |