BibTex RIS Cite

MESLEK YÜKSEKOKULLARININ ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA VE UZLAŞMA DÜZEYLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2001, Volume: 15 Issue: 1-2, - , 25.11.2010

Abstract

Özet: Bu çalışma, Atatürk Üniversitesi'ne bağlı Erzurum ve Oltu
Meslek Yüksekokullarında örgütsel çatışma düzeyi, çatışma kaynakları ve
çözüm uygulamalarının tespiti amacıyla yapılmıştır. Elde edilen verilere
göre, her iki okulda da çatışma düzeyi düşük olmakla birlikte OStu
MYO'da Erzurum MYO'ya göre çatışma oranı daha yüksektir. Çatışma
nedenleri olarak, çalışma arkadaşları ve ast-üst arasındaki anlaşmazlıklar,
ücret ve maaş durumları ve örgüt imkanlarının adil dağıtılmaması öne
çıkmaktadır. Yöneticiler, çatışmaları çözümlerken iki tarafın görüşünü
alarak bir çözüm yolu bulmayı tercih ederken, bireyler dc yüz yüze
görüşerek sorunları çözmeyi uygun görmektedirler.

 

Summary: This study was performed to determine tevel, reasons and
solutions of the organizational conflict, at Erzurum and Oliu Profession
Training Colleges (PTC) of Atatürk University. Based on the data, even
though the level of organizational confliet was low in both schools, its ratio
at Oltu PTC was higher than that at Erzurum PTC. The reasons of the
conflict may be listed as follows; disagreements between both colleagues and
junior-senior, wages and salary- conditions, and unequal distribution of
organizational funds. In order to solve the problems, administrators prefer to
take the opinion of both sides while individuals like to use the method of face
to faee conversation .

Year 2001, Volume: 15 Issue: 1-2, - , 25.11.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Fatih Karcıoğlu This is me

Cafer Yakupoğulları This is me

Publication Date November 25, 2010
Published in Issue Year 2001 Volume: 15 Issue: 1-2

Cite

APA Karcıoğlu, F., & Yakupoğulları, C. (2010). MESLEK YÜKSEKOKULLARININ ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA VE UZLAŞMA DÜZEYLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1-2).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png