BibTex RIS Cite

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN MUHASEBE MESLEĞİNDE UYGULANABİLİRLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2005, Volume: 19 Issue: 1, 385 - 400, 27.11.2010

Abstract

Uzun yıllardan beri sanayi işletmelerinde uygulanan Toplam
Kalite Yönetimi (TKY)’nin, günümüzde hizmet işletmelerinde de
uygulanmasına başlandığı görülmektedir. TKY’nin hizmet işletmelerinde
uygulanması yeni olup, bir çok alt hizmet sektörü itibariyle teorik çalışma
düzeyindedir. Sözkonusu çalışmalarda daha çok “TKY’nin ilgili hizmet
işletmelerinde uygulanabilirliği” üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu çerçevede ele
alınan bu çalışmada, muhasebe meslek mensuplarının TKY felsefesine bakışları
ve mesleğin icrasında sözkonusu felsefenin uygulanabilirliğine yönelik
değerlendirmeleri ele alınmıştır. Çalışmanın teorik kısmı, konuyla ilgili
literatürden yararlanılarak, uygulama kısmı ise Trabzon ve Rize İllerinde
faaliyet gösteren muhasebe meslek mensupları üzerinde anket yapılarak
hazırlanmıştır. Anket uygulamasının sonuçları, muhasebe meslek mensuplarının
genel olarak TKY hakkında bilgi sahibi olduklarını ve TKY’nin muhasebe
mesleğinde uygulanabilirliğine yönelik olumlu görüş bildirdiklerini ortaya
koymuştur.

References

  • Acuner, T. (1995), Toptan Kalite Yönetimi ve Trabzon İmalat Sektöründe Bir Çalışma, Yüksek Lisans Tezi, KTÜ –SBE.
  • Altınok, V. (2001), “Toplam Kalite Yaklaşımı”, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı:1-2, Isparta.
  • Deming, W.E. (1996), Krizden Çıkış, (Çev. Cem AKAŞ), Arçelik Yayınları, İstanbul.
  • Deniz, B.(1992), “Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı ve ISO 9000 Standardı’nın Ülkemiz İşletmeleri Açısından İrdelenmesi”, İSO Dergisi,Ekim,
  • Ergun, Ü.(1999), “Muhasebe Mesleğinde Toplam Kalite Yönetiminin Gerekliliği”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi (MÖDAV), Sayı:2.
  • Fırat, H.(2001), “Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirler Açısından Muhasebe Mesleğinin Vizyonu ve Misyonu”, V.Türkiye Muhasebe Denetimi Sempozyumu, Türmob Yayınları, Ankara.
  • Francis, K. (1993), TQM in Sales and Marketing: Apractiitioner’s Guide, Technical Communications (Publishing) Ltd.
  • Parasuraman, A., Berry, L. ve Zeıthaml, A.(1988), “The Service- Quality Puzzle”, Business Horizons,Volume. 31, Issue. 5, September- October, pp.35-43.
  • (1991), “Understanding Customer Expectations of Service”, Sloan Management Review,Volume. 32, Issue.3, Spring, pp.39-48.
  • (1990), “Guidelines for Conducting Service Quality Research”, Marketing Research, December, pp. 34-44.
  • Perçin, S. (1996), Hizmet Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi ve Doğu Karadeniz Alt Bölgesi Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Ölçümü, KTÜ – SBE Yüksek Lisan Tezi, Trabzon.
  • Peşkircioğlu, N. (1995), “Toplam Kalite Yönetimi ve Katılımcılık”, Verimlik Dergisi,Toplam Kalite Özel Sayısı, MPM Yayını.
  • Sevim, A. (1999), “Toplam Kalite Yönetimine Bir Araç Olarak Toplam Kalite Maliyetlerinin Muhasebeleştirilmesi”, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Hesap Planı Çerçevesinde
  • Yayla, N.(1992), “Kaizen” önce kalite dergisi, KalDer Yayını, Yıl.1, Sayı.1, Kasım.
  • Yerli, A. (1997),“Muhasebe Mesleğinde Toplam Kalite Yönetimi”, XVI. Türkiye Muhasebe Kongresi, İstanbul.
  • Yılmaz, C. (1999), “Toplam Kalite Yönetimi Öncesi ve Sonrasında Bir Sanayi Kuruluş Çalışmalarının Üst Düzey İhtiyaçlarının Karşılanma Düzeyinin Ölçülmesi”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Sayı 5, Manisa.
  • Yükçü, S. (1997),“Muhasebe Mesleğinde Toplam Kalite Yönetimi”, XVI. Türkiye Muhasebe Kongresi, İstanbul.
  • Zengin, E. ve Erdal, A. (2000), “Hizmet Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi”, Journal of Qafqaz University, Vol. III, Number I.
  • (http://www.endustri.8k.com/kalite.htm, 24.04.2004).
Year 2005, Volume: 19 Issue: 1, 385 - 400, 27.11.2010

Abstract

References

  • Acuner, T. (1995), Toptan Kalite Yönetimi ve Trabzon İmalat Sektöründe Bir Çalışma, Yüksek Lisans Tezi, KTÜ –SBE.
  • Altınok, V. (2001), “Toplam Kalite Yaklaşımı”, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı:1-2, Isparta.
  • Deming, W.E. (1996), Krizden Çıkış, (Çev. Cem AKAŞ), Arçelik Yayınları, İstanbul.
  • Deniz, B.(1992), “Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı ve ISO 9000 Standardı’nın Ülkemiz İşletmeleri Açısından İrdelenmesi”, İSO Dergisi,Ekim,
  • Ergun, Ü.(1999), “Muhasebe Mesleğinde Toplam Kalite Yönetiminin Gerekliliği”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi (MÖDAV), Sayı:2.
  • Fırat, H.(2001), “Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirler Açısından Muhasebe Mesleğinin Vizyonu ve Misyonu”, V.Türkiye Muhasebe Denetimi Sempozyumu, Türmob Yayınları, Ankara.
  • Francis, K. (1993), TQM in Sales and Marketing: Apractiitioner’s Guide, Technical Communications (Publishing) Ltd.
  • Parasuraman, A., Berry, L. ve Zeıthaml, A.(1988), “The Service- Quality Puzzle”, Business Horizons,Volume. 31, Issue. 5, September- October, pp.35-43.
  • (1991), “Understanding Customer Expectations of Service”, Sloan Management Review,Volume. 32, Issue.3, Spring, pp.39-48.
  • (1990), “Guidelines for Conducting Service Quality Research”, Marketing Research, December, pp. 34-44.
  • Perçin, S. (1996), Hizmet Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi ve Doğu Karadeniz Alt Bölgesi Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Ölçümü, KTÜ – SBE Yüksek Lisan Tezi, Trabzon.
  • Peşkircioğlu, N. (1995), “Toplam Kalite Yönetimi ve Katılımcılık”, Verimlik Dergisi,Toplam Kalite Özel Sayısı, MPM Yayını.
  • Sevim, A. (1999), “Toplam Kalite Yönetimine Bir Araç Olarak Toplam Kalite Maliyetlerinin Muhasebeleştirilmesi”, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Hesap Planı Çerçevesinde
  • Yayla, N.(1992), “Kaizen” önce kalite dergisi, KalDer Yayını, Yıl.1, Sayı.1, Kasım.
  • Yerli, A. (1997),“Muhasebe Mesleğinde Toplam Kalite Yönetimi”, XVI. Türkiye Muhasebe Kongresi, İstanbul.
  • Yılmaz, C. (1999), “Toplam Kalite Yönetimi Öncesi ve Sonrasında Bir Sanayi Kuruluş Çalışmalarının Üst Düzey İhtiyaçlarının Karşılanma Düzeyinin Ölçülmesi”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Sayı 5, Manisa.
  • Yükçü, S. (1997),“Muhasebe Mesleğinde Toplam Kalite Yönetimi”, XVI. Türkiye Muhasebe Kongresi, İstanbul.
  • Zengin, E. ve Erdal, A. (2000), “Hizmet Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi”, Journal of Qafqaz University, Vol. III, Number I.
  • (http://www.endustri.8k.com/kalite.htm, 24.04.2004).
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Uğur Kaya This is me

Abdulkerim Daştan This is me

Publication Date November 27, 2010
Published in Issue Year 2005 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Kaya, U., & Daştan, A. (2010). TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN MUHASEBE MESLEĞİNDE UYGULANABİLİRLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 385-400.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png