İç müşteri tatmini olarak bilinen iş gören tatmini, dış müşteri tatmini
kadar önemlidir. Çünkü, dış müşteri tatmini iç müşteri performansına bağlıdır.
Fakat iç müşteri tatminini olumsuz etkileyen bir çok faktör vardır. Bu faktörlerden
biri yıldırmadır. Yıldırma, işyerinde şiddetli sosyal stres kaynağı olarak
tanımlanmaktadır. Bu problem hem iç müşteri tatminine hem de işletme
performansına zarar verir. İçsel pazarlama yaklaşımı bu problem için yapısal
çözümler sunar.
Nevşehir’de bulunan banka çalışanları üzerinde yapılan araştırmadan elde
edilen önemli bir bulgu, yıldırmaya maruz kalma durumu ile içsel pazarlama
uygulamalarından tatmin olma düzeyi arasında anlamlı bir farklılığın var olmasıdır.
Yıldırmaya maruz kalanların iş tatmini ve iş motivasyonunun arttırılması gibi içsel
pazarlama uygulamalarından tatmin olma düzeyi, kalmayanlardan daha düşüktür.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 21 Issue: 1 |