Bu çalışmanın ana amacı, öğretmenlerin rol stresi, iş tatminsizliği,
örgütsel bağlılığı ve yabancılaşması üzerinde örgütsel düzenlemelerin etkisini
incelemektir. Ayrıca, meslekteki yıl sayısı, yaş ve yüksek düzeyli ihtiyaçların
gücü gibi değişkenlerin, örgütsel düzenlemeler ve iş çıktıları ilişkilerinde,
öğretmenler için, farklılık yaratıp yaratmadığı araştırılmıştır. 256 öğretmenden
elde edilen verilere uygulanan analiz sonuçlarına göre; örgütsel düzenlemeler,
rol stresi olarak ifade edilen, rol belirsizliğini ve rol çatışmasını azaltmaktadır.
Öğretmenlerin rol çatışması ve motivasyon problemleri çalışmanın dikkate
alınması gereken bulgularıdır. Ayrıca çalışmanın anahtar bulgularından biri de,
örgütsel düzenlemelerin örgütsel bağlılığı artırmasıdır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 22 Issue: 1 |