İşletmelerin faaliyetlerinden tüm paydaşları etkilenmektedir. Bu
nedenle, işletmeler paydaşlarına karşı sorumluluk taşımalıdır. Kurumsal sosyal
sorumluluk olarak adlandırılan bu olgunun başarı ile gerçekleştirilebilmesi için
her bir paydaşın işletmeden hangi konularda sorumluluk üstlenmesini
istediklerinin ve bu istek/beklentilerinin hangilerinin daha önemli olduğunun
belirlenmesi gerekmektedir. Aksi taktirde, işletme kıt kaynaklarını etkin olarak
kullanamayacaktır. Bu çalışma, tüketicilerin sosyal sorumluluk konusunda
işletmelerden beklentilerinin ve bu beklentilerin önem düzeylerinin
belirlenmesini, dolayısıyla da pazarlama stratejileri geliştirilerek işletmelere
öneriler getirilmesini amaçlamaktadır. Veriler sektör ayırımı gözetmeksizin tüm
işletmeler, gıda üreten işletmeler ve otomobil üreten işletmeler için ayrı ayrı
Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular;
“tüm üç grup işletme için de en önemli görülen genel beklentilerin “ürüne
ilişkin sorumluluklar”, “ürün ile ilgili verilen bilginin niteliği” ve “çevresel
faktörlere duyarlılık” olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca beklentiler daha
detaylı incelendiğinde “sağlıklı ürün” her üç grup işletme için de önemli iken
gıda sektöründe bu beklentinin daha da önemli olduğu görülmektedir. “Ürün ile
ilgili verilen bilginin niteliği” de gıda sektöründe daha ön plana çıkmaktadır.
Otomobil sektöründe ise “çevresel faktörlere duyarlılık” cevaplayıcılar
tarafından daha önemli bir beklenti olarak tanımlanmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 22 Issue: 1 |