Günümüzün modern tüketim toplumlarının en belirgin
özelliklerinden birisi tüketim olgusunun duygusal boyutunun daha çok öne
çıkmasıdır. Ürün ve markaların sembolik anlamları rekabet avantajı sağlamada
en önemli araçlardan birisi haline gelmiştir. Tüketiciler, sadece sorunlarına
maksimum fayda bulmaya çalışan rasyonel problem çözücüler olarak
görülmemektedirler. İhtiyaçlarını gidermenin yanı sıra, tüketim deneyiminden
haz almaya çalışmaktadırlar. Bu nedenle hedonik (hazcı) tüketim daha çok
inceleme konusu olmaya başlamıştır. Aynı zamanda tüketicilerin haz alacakları
alışverişlerden beklentileri de farklılık göstermektedir. Bu nedenle tüketicilerin
hangi nedenlerle hedonik alışverişe yöneldiklerini belirlemek, bu davranışlarını
çözümleme ve beklentilerine cevap vermede önemli bir yere sahiptir. Bu
çalışmada İstanbul ve Erzurum illerinde yaşayan tüketicileri hedonik alışverişe
yönelten nedenler karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda farklı
illerde yaşayan tüketicileri hedonik alışverişe yönelten nedenler değişmektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 22 Issue: 2 |