İşletmeler küresel rekabet ortamında hızlı değişen çevre, teknoloji
ve müşteri tercihlerine uyum sağlayabilmek için değişmek ve değişim sürecini
kurumsallaştırmak zorunda kalmaktadırlar. Bu değişimi gerçekleştirebilmeleri
için ise öncelikle temel değerlerini, misyonlarını ve amaçlarını bir araya
getirmek suretiyle küresel bir vizyon oluşturmaları ve bunu çalışanlarıyla
paylaşmaları gerekmektedir. Ancak paylaşılmış bir vizyon, yöneticileri ve
çalışanları belli ilke ve hedefler etrafında buluşturmakta ve işletme için bir rota
oluşturmaktadır. Bu şekilde, çabalar ortak bir amaç etrafında buluşmakta
çalışanların motivasyonu ve etkinliği artmaktadır. Bu kapsamda özellikle son
yıllarda stratejik yönetim anlayışı ile birlikte gelişen vizyon sahibi olma,
vizyonun başarılı bir şekilde iletilmesi ve paylaşılmasının örgütsel performans
üzerindeki etkisini ortaya koyabilmek amacıyla yapılan çalışmada; vizyon
kavramı, vizyonun oluşturulması ve paylaşılması, vizyon ve stratejik yönetim
ilişkisine yer verilerek Küçük ve Orta Boy İşletmelerde (KOBİ’lerde) vizyon
açıklamasının işletme performansına olan etkisi açıklanmaktadır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 23 Sayı: 2 |