Perakendecilik sektöründe son yıllarda hızlı bir büyüme
gözlemlenmiştir. Büyüme süreklilik göstermektedir. Perakendecilik sektörünün
gelişiminde birçok faktör etkili olmaktadır. Etkili olan faktörler tüketici istek ve
ihtiyaçlarındaki değişimler, tüketicilerin zaman unsuruna daha fazla önem
vermeleri ve duyarlı olmaları şeklinde sıralanabilir. Bu çalışmada
perakendecilik sektöründe Ekonomist dergisinin 2009 yılında yaptığı
araştırmadaki ilk on sıralamasında bulunan Migros, Carrefour ve Kipa
hipermarketleri değerlendirme kapsamına alınmıştır. Perakendeci işletmelerin
performanslarını değerlendirmede kullanılan beş önemli kriter dikkate alınmış
olup, kriz öncesi dönem olan 2005-2009 yılı performans değerlendirmeleri
TOPSİS yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 8, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 25 Issue: 2 |