The customers are affected from various information sources about purchasing behaviour in today’s competitive environment. One of the most important information sources is customers’ affecting one another via word of mouth communication positively or negatively. It is aimed to find out the behaviors of consumers who are not satisfied by the services they got from food and beverage businesses like, whether or not, talking about the problems to the people in their surrounding area also sharing them on internet. As data collection method, the questionnaire is preferred and they are acquired from 269 people who are older than 18 years in the province of Yalova by face to face meeting. The data acquired are keyboarded in SPSS program first and then they are analyzed by various appropriate statistical methods. At the end, it is found out that the customers who are not satisfied by the services they got from food and beverage businesses are generally inclined to the negative word of mouth communication. Also it is comprehended that their dissatisfaction is shared by Öğr. Gör., Yalova Üniversitesi, Yalova Meslek Yüksekokulu, Turizm İşletmeciliği Bölümü Doç. Dr. Gazi Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüface to face meetings rather than internet to inform the people in their surrounding area about the mentioned negative experience.
Word of Mouth Communication (WOM) Electronic-Online Word of Mouth Communication (e/oWom) Food and Beverage Businesses.
Günümüz yoğun rekabet ortamında müşteriler, satın alma davranışlarında birçok bilgi kaynağından etkilenmektedirler. Bu bilgi kaynaklarından en önemlilerinden biri ise, müşterilerin ağızdan ağıza iletişim yoluyla birbirlerini olumlu veya olumsuz etkilemeleridir. Bu bağlamda bu çalışma ile yiyecek içecek işletmelerinden hizmet alıp, memnun kalmayan tüketicilerin, çevresindeki insanlara yaşadıkları problemleri anlatıp anlatmama davranışları ile yaşadıkları problemleri internet ortamında da paylaşıp paylaşmama davranışlarının araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında birincil ve ikincil verilerden yararlanılmıştır. Birincil veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır ve anketler Yalova ilinde 18 yaşından büyük 269 kişi ile yüz yüze görüşülerek doldurulmuştur. Elde edilen veriler SPSS programına girilerek, araştırma amacına uygun çeşitli istatistik yöntemlerle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, genel olarak yiyecek içecek işletmelerinin hizmetlerinden memnun kalmayan tüketicinin negatif ağızdan ağıza iletişime meyilli olduğu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca memnun kalmayan tüketicilerin memnuniyetsizliklerini internet ortamı yerine daha çok yüz yüze iletişimle çevresindeki insanlara aktardıkları ve çevresindeki insanların da bu tür olumsuz deneyimlerle karşılaşmamaları için ağızdan ağıza iletişime başvurdukları sonucuna ulaşılmıştır.
Ağızdan Ağıza İletişim (Wom) Elektronik-Online Ağızdan Ağıza İletişim (e/oWom) Yiyecek İçecek İşletmeleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 28 Sayı: 3 |