Yapılan bu çalışmada amaç, fon ihtiyaçlarını karşılamak için bankalara
başvuruda bulunan müşterilerin katılım bankalarını tercih etmeme nedenlerini
araştırmaktır. Çalışmanın hedef kitlesi olarak Atatürk Üniversitesinde
çalışmakta olan akademisyenler seçilmiştir. Hedef kitleye uygulanan anket tekniği
ile veriler elde edilmiş ve elde edilen veriler SPSS programına kaydedilerek
verilere frekans ve Ki-Kare analizleri uygulanmıştır. Analiz sonucunda
katılımcıların verdikleri cevaplar ile bankacılık maliyeti, güven, müşterilerin
katılım bankacılığı algıları arasındaki ilişki incelenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmanın, kredi kullanan müşterilerin
niçin katılım bankalarını tercih etmedikleri yönünde literatüre katkı
sağlayacağı düşünülmektedir. Finansman maliyetlerinin yüksek olması, ürün
çeşitliliğinin yetersiz olması, doğrudan finansman ihtiyacının karşılanamaması,
şube ve ATM sayılarındaki yetersizlikler katılım bankalarının tercih edilmeme
sebeplerini oluşturmaktadır.
The aim of this study is to investigate the reasons why customers
applying to banks to meet their funding needs do not choose participation
banks. The academicians working at Ataturk University were selected as the
sample of this research. The data obtained with survey were analyzed by using
Chi-square and frequency analysis. As a result of the findings, it was tried to
examine the relationship among the variables of banking costs, trust and
perception of customers' participation in banking. This study will contribute
to the literature on why customers using credits do not prefer participation
banks. High costs, direct credit unavailability, insufficient product
variety, branches and ATMs are the reasons why Islamic banks are not
preferred.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 32 Issue: 4 |