PDF EndNote BibTex RIS Cite

Deneyimsel Pazarlama Uygulamalarının Marka Tercihi Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Kahve Dünyası Ve Starbucks Örneği)

Year 2017, Volume 31, Issue 1, 0 - 0, 06.01.2017

Abstract

İşletmeler farklılık yaratmak ve rekabet avantajı elde etmek için müşterilerinin duygularına hitap eden ve onların anılarında unutulmaz yer edinecek eşsiz bir deneyim yaşatmayı istemektedirler. Deneyim ekonomisi kavramı ile ortaya çıkan deneyimsel pazarlama müşterilere eşsiz deneyimler sunarak, unutulmayan ve duygusal yönden müşterilerine keyif veren deneyimler yaratmaya ve bu şekilde memnuniyet sağlamaya çalışmaktadır. Bu bağlamda müşterilerine keyif veren, rasyonel karar vermenin yanı sıra duygusal ve sembolik yönden tatmin eden ve sürekli hatırlanacak deneyimler yaratmak amaçlanmaktadır. Böylece müşteri sadakati elde edilmektedir. Bu çalışmada Starbucks ve Kahve Dünyasının deneyimsel pazarlama uygulamalarının tüketici tarafından nasıl algılandığı ve deneyimsel memnuniyet ile deneyimsel bağlılık üzerine etkisi araştırılmıştır. 

Year 2017, Volume 31, Issue 1, 0 - 0, 06.01.2017

Abstract

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Kadir DELİGÖZ>

0000-0003-3247-9223


Sevtap ÜNAL This is me

Publication Date January 6, 2017
Published in Issue Year 2017, Volume 31, Issue 1

Cite

APA Deligöz, K. & Ünal, S. (2017). Deneyimsel Pazarlama Uygulamalarının Marka Tercihi Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Kahve Dünyası Ve Starbucks Örneği) . Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 31 (1) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/atauniiibd/issue/45085/563124

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png