Pozitif psikolojik sermaye kavramı işletmelerin kurumsal başarıları açısından her geçen gün daha da önemli hale gelmektedir. Bu araştırmanın amacı pozitif psikolojik sermaye alanında hazırlanan lisansüstü tezlere ilişkin farklı disiplinlerde yapılan araştırmaları, yöntemleri, ele alınan değişkenleri ve tezlerde yer alan neden sonuçlara ilişkin bilgileri ortaya koymaktır. Bu kapsamda YÖK Ulusal Tez Merkezinde yer alan 123 lisansüstü tez içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Türkiye’de 34 ilde, 58 üniversitede yüksek lisans ve doktora tezi hazırlanmıştır. En çok Marmara Üniversitesi ve Çanakkale Üniversitesinde bu alanda çalışma yapılmıştır. En çok işletme ve psikoloji konularında çalışmalar yapılmıştır. Çalışmaların en çok öğretmenler (n=10656) üzerine uygulandığı belirlenmiştir. Araştırmalarda bağımlı değişken olarak en çok iş tatmini (n=6), örgütsel bağlılık (n=5) ve çalışan performansı değişkenlerinin; bağımsız değişken olarak ise en çok cinsiyet (n=71), çalışma süresi-deneyim (n=67) ve eğitim (n=67) değişkenlerinin kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Pozitif Psikolojik Sermaye Pozitif Psikoloji Yönetim İçerik Analizi
The concept of positive psychological capital is becoming more and more important for the corporate success of businesses. The aim of this study is to reveal the researches conducted in different disciplines related to the postgraduate theses prepared in the field of positive psychological capital, its methods, the variables discussed and the information about the cause and effect in the theses prepared. In this context, 123 graduate theses in YÖK National Thesis Center were analyzed by content analysis method. Master's and doctoral dissertations were prepared in 34 provinces and 58 universities in Turkey. Most studies were conducted by Marmara University and Çanakkale University in this field. Most studies have been conducted on business and psychology. It was determined that the studies were mostly applied on teachers (n = 10656). As the dependent variable in the studies, job satisfaction (n = 6), organizational commitment (n = 5) and employee performance variables; As independent variables, it was concluded that the variables of gender (n = 71), working time-experience (n = 67) and education (n = 67) were mostly used.
Positive Psychological Capital Positive Psychological Management Content Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 35 Sayı: 3 |