BibTex RIS Cite

KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology

Year 2003, Issue: 19, - , 30.06.2003

Abstract

ÖZET
Allah katından gönderilmis mukaddes bir Kitap’ın öğreticisi durumunda olan bir kişi, -diğer branş sahibi eğiticilerin yapması gerektiği gibi- kendisini meslegine vermeli ve benimsemelidir. Ayrıca dersteki yeterliliğiyle öğrencilerine güven vermeli, kendisini ve dersini sevdirmelidir.
Tarafsız ve demokratik kisiliği ile öğrenciler arasında ayrım yapmamalı, her öğrenciye değer verdiğini hissettirmelidir. Ders ve notu bir baskı aracı olarak kullanmamalıdır. Öğrencilerden gelebilecek bazı olumsuz davranışlara karşı da, oldukça sabırlı,
soğukkanlı ve hoşgörülü olmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Öğrenim-Ögğetim, Metot, Kur'ân, Tecvîd, Ezber ve Düzgün Telaffuz.

ABSTRACT

Any one who undertakes the teaching of Koran should devote himself to his profession.Her/ His students must have confidence on him and sympathize themselves with their teacher. As a teacher he / she must never discriminate the students, who, in turn, should feel respect for him and have self-confidence. He / she should never use the assessment and evaluation of the exam as a means of oppression on the students. As a teacher, he / she should be patient, cold blooded and tolerant towards the unfavourable or unpleasant attitude or behaviour which may occasionally demonstrated by the students.
Key Words: Learning and Teaching, Koran, Tajvid, Learning by Heart and Proper Pronunciation.

Year 2003, Issue: 19, - , 30.06.2003

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Adıgüzel This is me

Publication Date June 30, 2003
Published in Issue Year 2003 Issue: 19

Cite

APA Adıgüzel, M. (2003). KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(19).
AMA Adıgüzel M. KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. June 2003;(19).
Chicago Adıgüzel, Mehmet. “KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 19 (June 2003).
EndNote Adıgüzel M (June 1, 2003) KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19
IEEE M. Adıgüzel, “KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 19, June 2003.
ISNAD Adıgüzel, Mehmet. “KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19 (June 2003).
JAMA Adıgüzel M. KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2003.
MLA Adıgüzel, Mehmet. “KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 19, 2003.
Vancouver Adıgüzel M. KUR’ÂN ÖĞRETİM METOTLARI VE ÖGRETİCİLİK VASIFLARI / The Characteristics of Teachers of Koran and Teaching Methodology. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2003(19).

Creative Commons License
Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. ile lisanslanmıştır.