Teaching Styles of Religion and Morals Teachers(The Sample of Diyarbakır)In this study it is aimed to identify whether religion and morals teachers have teaching styles and evaluation of the state according to different variables (gender, tenure, undergraduate program). The survey is conducted via the use of scanning method among the other scientific researching methodology. The sample of the study consists of religion and morals teachers of Diyarbakır city center, Sur, Bağlar, Kayapınar and Yenişehir districts in 2012-13 educational year. Data collection is performed by the utilization of teaching styles form. The results of the study indicate that religion and morals teachers dominantly prefer expert and representative teaching styles and they have intermediate teaching styles.
Bu araştırmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenlerinin öğretme
stillerine sahip olma durumlarının tespit edilmesi, çeşitli değişkenlere (cinsiyet, meslekteki
kıdem ve mezun olunan lisans programı) göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, betimsel araştırma desenlerinden tarama modelinde yapılmıştır.
Araştırmanın örneklemini, 2012-2013 eğitim- öğretim Diyarbakır ili Sur, Bağlar,
Kayapınar ve Yenişehir ilçelerinde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri bilgi formu ve öğretme stilleri ölçeği formu ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulardan, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
dersi öğretmenlerinin öğretme sürecinde daha çok uzman ve temsilci öğretme stillerine
sahip olduğu, bununla yanısıra diğer öğretme stillerine orta düzeyde sahip
oldukları belirlenmiştir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeni öğretme stilleri Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi Din Öğretimi
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 40 |