Geçtiğimiz yüzyılda kitle iletişim araçlarının etkileri üzerine yapılan çalışmalarından gündem belirleme
yaklaşımında kitle iletişim araçlarının bir konuya verdiği önemle, izleyenlerin aynı konuya verdikleri
önem arasında bir paralellik olduğu saptanmıştır. Bu çalışma, bir sinema filmi olan Çılgın Şehir’in
(Mad City, Costa Gavras, 1997) olay örgüsünden, karakterlerin temsilinden ve anlatım biçiminden
gündem belirleme yaklaşımını okumayı konu edinmiştir. Sinemaya eleştirel bir perspektiften bakan
yönetmen Costa Gavras bu filminde medyanın manipüle etme gücüne odaklanmış, bu süreçlerde
muhabirlerin, editörlerin önemini, onların çalışma yöntemlerini ve gündemin nasıl oluşturulduğunu
anlatmıştır. Bu çalışmada kuramı bir sinema filminden okuyarak medyanın üretim sürecini ve gündem
belirleme yöntemlerini somutlaştırmanın medya okuryazarlığı konusunda ilgili okuyucuya katkı
sağlaması amaçlanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 11 |