Her gün binlerce reklam ile karşılaşan
tüketicilerin markalar söz konusu olduğunda; zihinlerindeki kavramsal
yapılarının sınırlarını aşmak, marka yöneticileri ve reklamcıların beklentisi
ve elde etmek istediği sonuçtur. Reklamdaki metaforun gönderdiği mesajların,
tüketicilerin deneyimlerinin üzerine eklenerek yepyeni kavramlar üretilecek ve
bu sayede tüketicilerin markalara karşı olan bakış açısı üzerine bir anlam daha
yüklenecektir. Bu çerçeveden bakıldığında bu çalışmanın amacı; markaların
rekabet avantajı sağlayabilmeleri için reklamlarında kullandıkları metafor
içerikli söylem veya metafor içeren görsellerin var oldukları her alanda
markalara katkı sağlayacağının düşünülmesidir. Bu amaçla her yıl düzenli olarak
yapılan Kırmızı Reklam Ödülleri’nde en önemli ödül olan “Kırmızı” ödülünü alan
reklamlardaki metaforlar incelenmiştir. Sonuç olarak; ödül alan tüm reklamlarda
metaforik dil veya metaforik görsel kullanıldığı kanıtlanmıştır. Ayrıca
metaforların markalar tarafından yaygın kullanımına ilişkin ödüllü reklamlar ele
alınarak metafor kullanımının yaygınlığı konusunda da dolaylı olarak kanıtlar
sunulmuştur. Bu sonuçtan yola çıkılarak markaların tüketicilerin zihinsel
süreçlerine dâhil olmaları veya tüketici zihinsel süreçlerini yönetebilmeleri
adına öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 13 |